söndag, december 12, 2010

Redan julkoma?

Ja jag är rädd för det. Eller snarare glad! För mig är julen något som startar så smått redan i slutet av november och sedan tar jag alla chanser jag får till att njuta av julen.

Idag hade vi luciafirande på gården med vinglögg, pepparkakor och en eld. Jag tog fram ett par påsar rom och saffranssnurror ur frysen för jag ville ge lite jag också även om det nu var hyresgästföreningen som hade tillställningen. Det var så mysigt att stå där en stund med en mugg ångande glögg och elden som sprakade och stjärnhimlen ovanför. Sonen och lilla damen gjorde snöänglar och jag tänkte att det inte är så svårt att se att (alla) barn är en gåva när de låg där skrattande i den gnistrande snön. Det är livskvalité att få uppleva sådana stunder i livet.

Sonen har börjat känna att jullovet stundar och Lilla damen laddar inför morgondagens luciaframträdande. Luciakronan och särken ligger redan i hallen och det röda bandet är måttat och klippt för att passa runt den sötaste lilla magen som finns. Själv har jag bara en julklapp kvar att köpa sedan är jag färdig.

Kommande veckor kommer att handla om att fixa min del av julbordet som ska avnjutas hemma hos mamma och pappa på julafton. I år kommer även min syster och hennes familj dit så vi blir ett gäng och har därför delat upp vem som ska göra vad. Jag lär få anledning att återkomma till det lite senare i bloggen kan jag tro :)

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Visst är det härligt med jul

J sa...

Jul är underbart. Snart ses vi raring:-) Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Dina jular verkar så himla mysiga med allt fixande. Som sagt var. Dig som mamma om jag återföds ;-)

Fru Choklad sa...

Shamrock: Japp. Det är verkligen årets höjdpunkt.

Hanton: Det ska bli så otroligt skönt att få vara ledig ett tag nu.

Miss UD: Vet inte hur det ska gå till men jag ska prata lite med dom som fixar med återfödelse så kanskle det går att ordna och lägger smatidigt in en beställning på samma egenskaper på mig själv så det blir någon vits så att säga :)