lördag, april 02, 2011

Flower cupcake-terapi

Känner mig lite down och deppig idag. Ute är allt bara grått och kallt och den där våren som jag längtar så förtvivlat efter håller sig långt borta. Då är det dags för ett litet cupcakebak. Det finns inget bättre när världen känns dum och orättvis än att förlora sig en stund i socker och smör. Utmärkt treapi för en grå själ. Jag testade lite nya grepp med spritsen. För den där chrysantemummen skulle jag haft ett annat munstycke ha ha. Den ser för rolig ut. Övriga blev rätt ok. Jag gjorde enkla vaniljcupcakes med marängsmörkräm smaksatt med smultronessens. Mumma till kvällsfikat en lördag :)

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Lika fina som vanligt. Själv äter jag taxfreegodis denna lördagskväll

Spader Madame sa...

Tänker också baka litet... ;-))

Fru Choklad sa...

Shamrock: Tack vännen. Taxfreegodis är ju också gott:)

Spader: Ha ha ha Delicato räknas väl inte riktigt va!? ;)

Unknown sa...

Men hallå!! Vilka bakverk du gör! Första gången jag besöker dig, men inte den sista ;-)
Ha en skön påskahelg!

Fru Choklad sa...

Anna: Tack så mycket. Du är välkommen tillbaka. Det lär snart dyka upp lite roliga och goda saker i bloggen :)