söndag, april 10, 2011

Nya friska tag i köket

Igår var jag på Rs 40års fest. Det var en ytterst trevlig tillställning med bara tjejer och massor av goda drinkar. Lite mat fick vi i oss också och lite macarones och cupcakes som jag bakat och tagit med mig.


Först hade jag tänkt att jag skulle göra macarones med viol och saltlakrits. (Själva kakan med violsmak och smörkrämen med saltlakrits.) Men eftersom jag inte visst hur poppis den smakkombinationen skulle vara hos de övriga gästerna så var jag lite mindre vågad och gjorde kakan med vaniljsmak och smörkrämen med blåbär och tranbärssmak. Det blev friskt och fräscht för den som vill prova själv. Till cupisarna gjorde jag kakan med vaniljsmak och marängsmörkräm med smultronsmak. Det blev smarrigt det med. :)

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Mmmmmmmm. Om du tar med dig sånt när du går på kalas tror jag ska bjuda dig när jag fyller år...

Knasterfaster sa...

Men du så smarrigt det ser ut! Jag säger: Ja tack! ;)subsi

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Shamrock...

Katarina sa...

Det ser och låter fantastiskt gott!

Men jag erkänner att jag gärna skulle testa en viol och saltlakrits macaron. Låter hur spännande som helst.

Miss Upsey Daisy sa...

Du måste ha oändligt tålamod. Jag skulle bara göra fel och sedan bli förbannad och kasta allt..