lördag, maj 07, 2011

Formar att älska

För ett par veckor sedan var en kollega i New York och shoppade bla denna underbara form för små kakor och stora praliner. Snäll som han var tog han bilder och visade mig och jag ville naturligtvis ha en egen. Tur som en tokig så hittade jag den på Bagaren och Kocken som för övrigt är en underbar webbshop för oss som vill ha snygga och roliga saker till köket. Formen kommer från Nordic Ware och finns under baktillbehör/kakbakformar. Så fort jag bakat nått så ska jag lägga ut bilder så ni får se hur det blev. Jag har redan tusen idéer på vad man kan göra för kul.
När jag ändå var igång så shoppade jag lite mer saker. Bla en strukturkavelrulle som gör mönster av margeriter i tex marsipan eller sockerpasta, ett syrenfärgat tårtfat och en form i silikon som man kan ha i både frysen och ugnen. Den lilla ströaren kom med av bara farten eftersom den var så otroligt söt. Nu längtar jag efter att få använda mina nya fina saker. Kanske man skulle baka lite imorgon :)

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Att du får plats med alla sakerna i ditt kök! Eller har du kanske ett lite shurgardförråd för köksattiraljer? ;)

Fru Choklad sa...

Ja du det börjar bli lite ont om plats nu. Tur att jag är duktig på att stuva. Bra idé där med shurgardförråd. Ska fundera på det ha ha.

Spader Madame sa...

Vi är inte från samma planet när det gller bakning!

Fru Choklad sa...

Spader: Men samma gallax väl !? :)