söndag, maj 15, 2011

Tävlingsbidrag nr1

Dr Oetker har just nu en tävling som de kallar Miss Cupcake 2011 Jag tänkte skicka in ett par bidrag och börjar med denna som jag döpt till Miss Busy Bee. Det är också en cupcake som jag vill tillägna min bästa vän C.
Hur då tänker ni? Så här har jag tänkt. Om vi börjar med färgerna så står gult för vänskap och solen. Vänskap behöver jag ju knappast förklara och det här med solen är helt enkelt att hon emellanåt varit solen när saker och ting tett sig ganska mörkt. Det svarta står för att hon är en tvättäkta hårdrockare ända in i själen och har hårdrock en färg så måste det vara svart ju. När det kommer till smakerna så är det en blandning av citron och lakrits. Citron för att det är en trygg smak som funkar i alla lägen. Man tröttnar aldrig på citron. Det är fräscht och friskt och kan göra det som annars skulle vara sockersött till något oemotståndligt läckert. Lakrits för att det gifter sig så bra med citron och för att det är så otroligt gott och även det något som jag aldrig kommer att tröttna på. Livslång kärlek helt enkelt :)
Bild 1: Citron och lakritssmörkräm
Bild 2: Här har jag lagt till lite citrusströssel
Bild 3: Tävlingsbidraget med bi och blommor i sockerpasta.
Om ni vill får ni gärna rösta på mitt bidrag via länken ovan :)

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Nu har jag röstat och länkat

Fru Choklad sa...

Shamrock: Tack snälla. Jag hoppas att jag hinner göra några fler bidrag, men gör jag inte det så är det ok. Nu är jag i alla fall med och tävlar och det är huvudsaken. Kul grej liksom.

Anonym sa...

Jag blir tårögd och alldeles varm i hjärtat av det du skrev om mig. Är så glad att ha dig som vän. Kramar C
Ska rösta så klart! Den är JÄTTEFIN!

Miss Upsey Daisy sa...

Så himla fina. Du är helt outstanding :)

J sa...

Jag har också röstat. Du är fantastisk!!

Fru Choklad sa...

C: Love !
Miss UD: Tack snälla.
Hanton: Tack fina du och tack för din röst. Kul att det finns så många kreativa cupcakekreatörer där ute :)