onsdag, februari 29, 2012

Otippat

Sitter återigen hemma med sjuk liten dam och medan hon sover så gäller det ju att aktivera sig. Lite städning, lite tvätta, lite bakning (Citron och vallmofrökaka) och lite annat fix. När sedan dottern slog upp de ljusblå frågade jag om hon ville ha lite lunch och vad hon i så fall ville ha.
Det något förvånande svaret blev risgrynsgröt! Denna rätt som jag kämpat med att få sonen att försöka tycka om sedan han föddes är nu en favorit hos dottern bara sådär utan minsta ansträngning. Tur att sonen var ute på galej med morföräldrarna så han slapp se oss mummsa på denna vita delikatess med massor av kanel.
Samma mylla olika blommor så att säga :)

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar den gröten vid jul osv. Men saknar den inte mellan. Lika med sill, blir inte sugen på sill men det är gott när det "finns".

Hoppas vi kan ses snart?

Fru Choklad sa...

Jag tycker gröt kan vara ok tills det börjar bli för varmt att äta det, typ april. Sill äter jag nästan bara på jul påsk och midsommar och ev ett par gånger till under sommaren,men annars är det nog mer semlor och kräftor som jag har stränga regler för när de får ätas. Blir helt avslagen av att se semlor på nyårsdagen, snudd på förbannad.
Ja jag vill gärna ses snart igen. Så trist att jag inte kunde gå på senaste bloggträffen.