torsdag, februari 07, 2013

Och korven den har två

Nu ska vi prata korv. Som mamma till en kille på nu 13½ år har jag redan hunnit gå igenom en korvperiod och trodde nog att det värsta var över nu speciellt som dottern är inte så korvfrälst som sonen varit, men efter att ha stiftat bekantskap med korvarna från  Taylors & Jones så inser jag att jag kommer att fortsätta äta korv ett bra tag till. Varmkorv och falukorv har jag ätit så det räcker och blir över (sonens passion under ett par år) och det är absolut inget fel på varken varmkorven eller falukorven, men det är liiiite tråkigt. Så i somras så skulle vi grilla men hittade inget kött som såg kul ut i affären och fick då syn på detta märke. Den gången var det en annan smak och jag minns inte vilken bara att vi hela måltiden var förbluffade över att korv kunde vara så gott.
Förra helgen hittade vi två nya smaker, "Kalv med Karl-Johansvamp" och Salsiccia med parmesanost". Visserligen blev de inte grillade ute eftersom det vräkte ner snö, men jag kan tala om att det inte gjorde det minsta att vi fick steka i vanlig stekpanna. Dessa korvar är SÅÅÅÅ goda! De var båda smakrika och köttstinna med tunt skin att en gradering dem emellan bara känns fånig då det mer handlar om tycke och smak snarare än att en skulle vara bättre än den andra. Min personliga favorit blev Salsccian, men det är nog bara för att den var kryddad med ost och i min värld blir allt som innehåller ost liiiits godare :)
Jag trodde ALDRIG att jag skulle bli en korvförespråkare, men man ska aldrig säga aldrig :)









4 kommentarer:

M sa...

Korv är det nya svart efter surdegsbrödsvurmen. Vi planerar att göra egen korv någon gång, bara vi kommer ihåg att skaffa korvhornet till matberedaren. ;)

J sa...

Taylor and Jones är grymma. De har en underbar affär på Hantverkargatan, perfekt med sådana affärer nära jobbet.

Shamrock sa...

De brukar ha goda korvar T&J

maria sa...

Jag vet - de är supergoda!!