fredag, december 21, 2007

Nu är det nära

Jag håller som bäst på att laga Engelsk frukt kaka och sedan ska jag göra mitt bidrag till sillen på julbordet. "Citrus sill". Sedan är jag färdig för att bara låta julen skölja över mig likt en våg av värme, kärlek och god mat.

Imorgon åker vi till mina föräldrar för att hinna njuta av ett par dagar tillsammans med dem och sedan ska vi på juldagen åka till svärföräldrarna och tillbringa ett par härliga dagar tillsammans med dem.

Oh ja just det! Vi har ju varit på bio idag jag, sonen och lilla W. Vi såg Råttatouille och den var riktigt kul. Jag blir lite full i skratt när jag tänker på hur tusan de lyckades komma på idén att låta en råtta ha kockambitioner, men det ger onekligen filmen en rätt rolig twist. Annars känns konceptet igen. Ni vet.
1 Allt ställs på ända för huvudfiguren
2 Han/hon hittar nya vänner och får ett "uppdrag"
3 Allt går åt skogen och han/hon blir osams med allt och alla
4 Vännerna hittar tillbaka till varandra och fullgör uppdraget och så levde de alla lyckliga i sina dagar.
Men som sagt. Den är rätt söt.
Betyg: En klar BBBBB

En film som JAG verkligen ser framemot är Disneys "Förtrollad" har sett en lite längre trailer på den nu på bion och den verkar superkul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmmm.


Älskar förtrollande filmer :-)

Fru Choklad sa...

Maria: Vi var och såg den för ett par dagar sedan och den var riktigt riktigt rolig!

Anonym sa...

Men, som uppvuxen med engelsk christmas cake måste jag bara säga att du kan ju inte göra den tre dagar för jul! Den ska göras i september, dränkas i whiskey, packas i folie och frysas in i några månader för att sen tinas i december, dränkas i mer whiskey! Det är då den smakar allra bäst, den måste lagras som en ost :)