onsdag, december 05, 2007

Tillbaka i spåren

Nu rusar det på ska jag säga. Plötsligt så är det bara 3 veckor kvar till jul och jag började just undra hur familjen Bling ligger till med allt efter alla sjukdomsveckor som vi haft.

Nu är vi i alla fall tillbaka i den gamla vanliga banorna. Dvs att jag jobbar måndag tisdag och är hemma med Lilla damen övriga dagar, medan maken så att säga gör tvärt om och sonen går i skolan igen och för Lilla damen så leker livet så där i största allmänhet som det brukar.

På jobbet är det hysteriskt värre och mitt i allt ihopa så ska vi flytta runt på kontoret. Jag och kollegan B ska flytta från vårt rum på 5an till ett annat rum på 6an. och av ca 150 anställda är det ca 80 som berörs av flytten denna gång. Killarna på kontor, som jämt är djupt involverade i alla flyttar är i det närmaste vansinniga. (Det småflyttas väldigt ofta på mitt jobb.) För att inte tala om vår stackars flyttgeneral P som ska försöka se till så att alla blir hyfsat nöjda vilket de aldrig verkar bli. Det komiska är att ingen av oss anställda fattar vad allt detta flyttande ska vara bra för. Jag och B flyttade senast för mindre än ett år sedan så vi funderar på att låta några kartonger med böcker som vi inte använder så jätteofta ligga kvar i sina lådor så slipper vi packa dom NÄSTA gång det blir dax för flytt. Ingen av oss tror ju att detta är sista gången ens på länge som vi flyttar ;)

På julklappsfronten ligger jag ruggigt bra till! :) Bara ett par småsaker till så är jag färdig.

Julstädningen har jag också börjat med så smått. Idag fick köket sig en omgång. Det skurades bakom spisen och kryddhyllan fick sig en genomkörare. Köksluckorna tvättades, ugnen gjordes rent och kaklet skurades bland annat. Imorgon ska jag ge mig på fönstret och golvet så får man väl säga att köket är klart sedan.

Brukar ni städa lite extra innan jul?

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Julestädning alltså! Det var inte illa. Jag sparar mig tills flyttstädningen :)

Anonym sa...

Å vad härligt det låter att kombinera jobb vissa dagar och Lilla Damen andra. Så himla smart om jag får säga det...

Och nui blev jag jättesugen på att städa. Kryddburkarna- here I come :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Brukar städa "lagom" under året men inget extra till jul faktiskt...

Fru Choklad sa...

Annie: Ja det förstår jag att du gör! Phu flyttstädning är inte att leka med.

Maria: Ja det är en väldigt bra lösning. Vi trivs bra med den alla fyra.
På dom bara ! :D (Kryddburkarna)

Miss UD: Jag är säker på att du har det jättefint. :)