måndag, december 17, 2007

Tiden flyger

Mellan alla julfester och sillinläggningar hinner vi med en liten stund vid synthen också. Lilla damen verkar vara fötjust i Stravinsky, för det låter ungefär som Våroffer när hon kommer igång.

Annars har de senaste veckorna varit ganska så fullproppade med aktiviteter för vår del. Det hat varit Lilla julfesten på sonens skola, för att inte tala om det fina Luciafirandet som skolan ordnat. Det var riktigt stämningsfullt! Julklappsinköpen lyckades jag enligt plan också bli klar med till Lucia. Julkorten är skickade och pepparkakskolan kokad.

I fredags var jag btw på företagets 10 års jubileum! Det var riktigt skoj, men jag tror att det var några som hade lite ont i knoppen i lördags. Oj oj vad några blev i gasen :D Själv hade jag en härlig lördag med familjen och på kvällen åt vi en lite extra god middag för att fira vår förlovningsdag (som egentligen var på lucia). Igår var jag och M på Centralbadet och hade mysdag med behandlingar. Jag kan verkligen rekommendera Hot stone behandlingen! Himmel så skönt det var.

Den här veckan går sonen bara tre dagar i skolan sedan har han jullov. På onsdag blir jag temporärt tre barns mamma då lilla W kommer att bo hos oss ett par dagar eftersom C ska operera foten och J fortfarande är på turné. Och sedan är det plötsligt jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen gud. Lilla Damen är inte så liten längre. Jag smälter totalt.

Och jag är övertygad om att hon ärvt sin moders musikalitet ;-)

Fru Choklad sa...

Maria: Ja tiden går verkligen fort och för att dra en gammal klyscha: Det är på barnen man ser att tiden går ! På riktigt!