måndag, juli 14, 2008

Life is Sweet

Vi har just kommit hem från ett par underbara dagar nere hos svärföräldrarna. Det har grillats, badats (nä inte jag, fy farao vad kallt det är i Östersjön) kastats pil och varit helt underbart trevligt och roligt. När vi var vid "sjön" så hade vi nog inte hunnit vara där mer än kanske 20 minuter så började det regna, men vi hade tagit med oss fika och var fast beslutna att vi minsann inte tänkte låta lite regn stoppa oss så vi satte oss under en stor lönn och fikade medan regnet stilla föll utanför vår lövsal. Är det inte det som kallas Svensk sommar? :)

Svärfar berättade en härlig historia som jag bara måste återge. Han hade varit inne på Systmet i "Vika" för att handla en låda vin tills vi skulle komma och hade bett expediten om råd eftersom han inte är så hemma på vin. Ja vad ska du ha det till ? hade hon frågat. Till å bjude Stockholmare, hade han svarat, varpå tjejen brustit ut i ett gapskratt och frustande förklarat att det var maten vi skulle ät till vinet hon menat. Han är skön min svärfar :)

Nu ska vi fixa och dona lite i ett par dagar och sedan kommer makens syster med familj hit för att semestra lite i Stockholm.

Det är verkligen härligt att ha semester.

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det är skönt med semester och man behöver några dagar på sig att varva ner och hitta lugnet.

Spader Madame sa...

Nu får semestern snart vara slut! Kom hem, allt är förlåtet! Längtar efter dig!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Det har varit superhärligt!

Spader madam: Ja nu är det slut och jag ska visa mig här lite oftare igen. Har saknat dig också! :)