måndag, augusti 18, 2008

Tillbaka i spåret

Så sitter man plötsligt på jobbet igen. Semestern har flugit förbi och även om det varit lite för mycket regn för min smak så är jag supernöjd med årets sommarledighet. Vi har haft gäster från Norrköping, vi har varit hos svärföräldrarna och hos mina föräldrar. Vi har hälsat på i skärgården hos kompisar med sommarställe där (två gånger) vi har varit på middag hos goda vänner och vi har haft vänner på middag hemma hos oss, gjort om i barnens rum och en vecka på Mallorca har vi hunnit med också (varmt, soligt och helt underbart). Datorn har jag nog bara varit knäppt på vid tre tillfällen under hela semestern så jag känner mig skönt avgiftad från den ha ha.

Jobbmässigt vet jag att hösten kommer att bli ganska tuff så jag hoppas att mina nyinskaffade antioxidantbrusisar och min träning ska hålla alla läbbiga förkylningar på avstånd, men med tanke på att Lilla damen nu ska börja på dagis så kan det bli en hård kamp. Tänk att hon blivit så stor nu! Jag fattar inte att hon nästa är 1 ½ år och sonen som fyller 9 år om en månad! Tiden flyger sannerligen iväg så det gäller att leva varje dag. Så fast jag sitter här på jobbet och har lite ångest över att vara här igen så ska jag inte glömma bort att leva även idag.

4 kommentarer:

Laila och Johan sa...

..men nog hade det varit toppen med ytterligare lite ledighet!

Spader Madame sa...

ÅÅÅh, skönt att du är tillbaka!

Miss Upsey Daisy sa...

Välkommen tillbaka!

Fru Choklad sa...

Loppanlej: Förvisso, förvisso.

Spader madam: Ja nu är det slut på friden hi hi.

Miss UD: Tack och bock!