onsdag, augusti 31, 2011

En jazzig tårta

Pappa är med i en jazzklubb och nu till deras höststart så bad han mig att göra en tårta. Kravet var att loggan som klubben har skulle vara med, i övrigt fick jag fria händer. Tårtan har fyllningar av Lemon curd och Hallon och vit chokladmousse. En frisk och fräsch kombination som går hem hos de flesta. När jag funderade på hur jag skulle dekorera tårtan så dök tanken på en liten scen med en jazzsångerska upp i huvudet, men jag skrotade idén rätt snabbt för jag har aldrig gjort någon figur så det kändes rätt risky att ge sig på det på ett "beställningsjobb". Problemet var bara att jag inte kunde släppa tanken på jazzsångerskan! Så med mottot "Hur svårt kan det vara", skred jag till verket.
Här har ni resultatet! Ok ska jag vara ärlig så kanske hon ser mer ut som en operasångerska, men jag säger att hon sjunger jazz! Så det så! Scenen blev jag också nöjd med då det var första gången jag gjorde marmorering i sockerpasta.
Jag hade väldigt roligt när jag gjorde tårtan och lärde mig massor, men det bästa med alltihop var ändå att se pappas min när han hämtade tårtan. Det gjorde det värt allt jobb flera gånger om. Det är verkligen bland det bästa i hela världen när man kan göra andra människor glada!

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Satan i gatan...

Katarina sa...

Helt fantastisk.

Och jag tycker hon ser ut som en jazzsångerska.

Rigmor någonting?

Fru Choklad sa...

Spader: Näääää Jazz i tårtan ;)

Katarina: Tack! Vad bra. Jag var lite osäker om det skulle tas emot väl, men det gjorde det. Vi döper henne till Rigmor. Bra val där ;)

Katarina sa...

Kolla här:

http://youtu.be/a1M9Kwo0cYU

Man får visserligen aldrig se hur lång klänningen är, och håret är lite kortare. Men nog är det Rigmor Gustafsson du har på din tårta. :-)

Fru Choklad sa...

Ha ha du har rätt!!! :D