fredag, oktober 21, 2011

"Nite owl" - Orly

Jag vet inte varför jag föll för den här färgen, men föll gjorde jag. Den är ganska intetsägande på ett sätt och på ett annat är den alldeles underbar :) Det är en perfekt färg att ha på jobbet och ändå elegant nog för att passa på ett cocktailparty. Jag skulle beskriva den som sobert mörkbeige med lite diskret silverstänk i. Kanske ska tankarna gå till en ugglas fjäderdräkt i månljus, men till det är den lite för ljus tycker jag. Hur som helst är det en underbar färg och ett måste för den som vill ha få lack som funkar i många sammanhang.
 

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Så poetiskt. Men jag håller med dig att bra lack som funkar både på jobbet och till lite finare tillställningar växer inte på träd

Fru Choklad sa...

Shamrock: Nä det gäller att hålla hårt i de som dyker upp ;)