onsdag, juni 21, 2006

Roliga små ord

I helgen fick maken och jag lära oss lite nya glosor och jag tänkte att det säkert finns fler där ute som har en liten 6-åring som ni försöker förstå er på, så håll till godo! :)

Sonen: Ibland kan man göra roliga saker i gladiatoriumet!
Jag + maken: ??? !!!
Sonen: Där man blandar saker och så säger det pang!
Jag + maken: AHA ! Laboratorium

Sonen: Ibland har blodsystemet inte kontakt med benet. Det är fel på blodorgeln.
Maken och jag tittar förvirrat på varandra. Vad har vi missat? Har sonen sett en avancerad maskin för blodtransfusion på tv?
Maken: Vad är en blodorgel?
Sonen: Det är en blodsladd som går upp till huvudet!
Jag o+maken: AHA! En blodåder!

Bara så att ni vet alltså!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min dotter gillar inte pomperipossa i bullarna. Det tog ett tag innan jag listade ut att hon menade kardemumma...