söndag, augusti 12, 2007

The end

Allting har en ände och korven den har två!

Så har vi då kommit till en av de tråkigaste dagarna på året. Sista dagen på semestern. Imorgon börjar maken jobba igen och vår lyxiga tillvaro får ett slut. Även om jag inte börjar jobba så blir det inte samma sak att vara ensam hemma med barnen och snart börjar ju sonen skolan också och då blir det ännu tristare. Jag har verkligen njutit av att få vara med hela familjen och önskar att vi alltid fick vara tillsammans på det här sättet, men det var ju det där med pengarna och efter att ha tagit en titt på kontot så inser man att man tyvärr är tvungen att jobba en månad till !

Även om vädret bitvis har varit rätt ostadigt så tycker jag att vi tagit vara på vår semester på ett bra sätt. Vi har tillbringat närmare en vecka hos makens föräldrar och nästan en vecka med mina föräldrar. Vi har hunnit med en liten kryssning, Sjöhistoriska och Tintinutställningen och så har L, P och A varit hos oss nästan en vecka.

Liten restaurang recension:
En av kvällarna var vi på en Libanesisk restaurang som heter Sahara och ligger på Folkungagatan (ner mot Londonviadukten till). Det var så gott och vi var proppmätta när vi efter ett par mycket trevliga timmar lämnade restaurangen. Personalen är supertrevlig och man känner sig varmt välkommen från första stund. Vi åt deras avsmakningsmeny där man får smaka sig igenom 16 av orientens mest populära mezes och den är både prisvärd (195 kr / pers) och vansinnigt god. Blir du sugen på en smakrik resa i en trevlig miljö så tycker jag att du ska gå till Sahara!

Betyg: BBBBB

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Sahara är smarrigt vill jag lova, längesen jag var där nu bara :)

Fröken Lund sa...

OOh.. Jag älskar libanesiskt!
Tack för tipset.

Fröken Lund sa...

(.. och tack för din fina kommentar i mitt senaste inlägg).

Fru Choklad sa...

Annie: Ja det var ett år sedan för mig och maken, men vi har lovat oss själva att det inte ska ta lika lång tid till nästa besök!

Fröken Lund: Ja är du i Stockholm så är det ett säkert kort för en god kväll! Angående ditt senaste inlägg så är det ganska romantiskt också! ;)