torsdag, augusti 16, 2007

Heja SVT!

Äntligen har någon på SVT fått en riktigt bra idé! Just nu har dom Indisk vecka och visar därmed film från detta spännande land. Egentligen är det synd och skam att vi inte får se mer av andra länders filmutbud. (Undantaget England och framför allt USA som vi får rejäla doser av.)

Varför inte ha en Japansk vecka? Det skulle vara hur coolt som helst och vad gör dom för filmer i Brasilien? Jag tror inte att jag sett någon film därifrån. Ok nu ska jag ju för all del vara rättvis mot SVT för är det någon kanal som visar filmer från andra länder så är det ju dom. Vi får se både franskt, spanskt och italienskt, men det kunde gott vara mer och det finns ju som sagt länder utanför Europa som gör film! Det är också väldigt smart att samla det så här i temaveckor så att man får en bred bild av utbudet i form av både drama, komedi och action. Det är ju inte så kul om dom bara visar ett exempel från någon prisbelönt svår film a la Norén om man inte är lagd åt det hållet så att säga. Risken är ju då att man tycker att filmer från XXXX inte värda att lägga ner tid på!

Så SVT! Här kommer min önskelista på kommande temaveckor:
1 Japan
2 Brasilien
3 Cuba
4 Egypten
5 Island

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Spännande :)
Vore det på det viset oftare skulle jag överväga att skaffa TV igen.

Jonna sa...

Brasilien? Det är väl där "Guds stad" (eller vad den heter?) kommer från? Det kan jag verkligen rekommendera :) Bra idé det där, jag skriver på ett upprop om det är på gång :)

Anonym sa...

Håller med. Temaveckor är guld :-)

Fru Choklad sa...

Annie: Oj har du ingen tv! Nu blir jag impad! Jag tror inte att jag skulle klara mig utan. Inte för att jag vill se på tv i tid och otid, men ibland är det rätt skönt att slappa framför en film!

Jonna: Tack för tipset!

Maria: Ja visst vore det kul om det var det lite oftare!