tisdag, augusti 21, 2007

Träningsdille

Det skrivs en hel del om träning just nu och det är väl bara att krypa till korset och erkänna att jag hamnat i träningsträsket jag med.

Jag tror att jag blivit träningsberoende och jag är ganska illa däran dessutom! För drygt en månad sedan så fick jag för mig att jag skulle börja träna för att ja..... komma iform. Så jag fick maken att konka upp träningscykeln från källarförådet dit den varit förpassad sedan de sista månaderna av graviditeten och satte upp målet att köra 1.5 mil per dag, 5-6 dagar i veckan. Förutom detta så har jag gått ett antal mil i veckan vilket varierat beroende på vad vi gjort. Det har ju varit semester och vissa veckor har det gåtts mer än andra. (Idag har jag tex gått drygt en halv mil i rask takt.) De dagar jag av olika skäl inte haft tillfälle att cykla har jag de sista veckorna nästan fått spader! Det kryper i mig så att jag blir tokig. Förra veckan cyklade jag 6 dagar av 7 och den där dagen det inte blev av var jag nästan på dåligt humör! Då är man fast i missbruket va!?

Till råga på allt så verkar det som att universums gudar tycker att det är helt ok att jag håller på så här för jag har länge tänkt att jag ska komplettera min träning med en dvd med yoga! (Hinna med att springa på gym och passa tider till olika pass är bara att glömma när man har en bebis och jag föredrar att träna hemma i alla fall.) Och vad händer? Jo jag trillar över en dvd med yoga på rea! Halleluja! Klart jag var tvungen att köpa den då!

Jag har redan en dvd med Pilates, från samma producent, som jag tycker är bra så jag har vissa förhoppningar! Jag återkommer med en liten recension av dvdn från Casall när jag testat den ett tag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååå, tusen tack för träningsinspirationen :-)

Fru Choklad sa...

Maria: :) Det är lustigt hur snabbt det ändå går att vänja kroppen vid nått nytt! Det märks att den faktiskt trivs och mår bra när den används!
Hur går det med träningsvalen du skrev om i din blogg? Har du bestämt dig?

Anonym sa...

Hihi. Inte till 100 %. Tar beslutet under nästa vecka :-)

Mel sa...

Jag har en yoga dvd från Casall och den är riktigt bra. Jag använder den inte så ofta (jag är en sån som gillar att gå och träna på F&S) men den funkar bra när jag väl plockar fram mattan och dvd:n. :)

Fru Choklad sa...

Melanie: Det borde vara samma. Den finns iofs i flera nivåer och jag har nivå 2. Tyvärr har jag inte hunnit testa den än, men snart ska det väl finnas en liten stund över för yoga tycker jag.