fredag, februari 08, 2008

Helgplaner

Om ett par timmar så kommer makens syster med familj på besök och ska stanna över helgen så vi kommer nog ha fullt upp att göra roliga saker med dom, men jag kommer naturligtvis inte att missa första deltävlingen på Melodifestivalen på lördag kväll.

Sonen ska iväg på egen baluns på lördag kväll tillsamman med mormor. Då ska de gå på operan och titta på Pippi Långstrump.

Lilla damen får nöja sig med att vara med oss andra, men jag gissar att det duger ännu så länge.

Om rösten har piggat på sig till söndag kväll så ska jag börja jobba med ett gäng sångpålägg som jag skulle börjat med för typ en månad sedan. Tänk att det sitter en i Göteborg och en i England och väntar på att min hals ska bli bra så att jag kan sjung igen! Det känns lite smått otroligt och jag är oerhört glad och tacksam för alla roliga och trevliga musiker som jagfått kontakt med via My Space. Visste ni förresten att Yazoo har återförenats! Hoppas att de ger sig ut på turné och att de tar med Sverige i turnéplanen.

Och så är jag ju i full gång med mitt hemliga musikprojekt. Just nu handlar det ganska mycket om research och inte så mycket musik, men jag har redan massor med idéer och idag när jag väntade på sonen så damp det ner både musik och text till ........... ja det berättar jag kanske senare....

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅåååååååå, vilka härliga nyheter. Skönt att du och familjen är på bättreingsvägen och jag är sååååå nyfiken på allt som har med din musik att göra.

Ha världens bästa helg och underbara nyheter med Yazoo!!!!

Hurra!

Fru Choklad sa...

Maria: Ja äntligen börjar det släppa. Det är verkligen härligt.

Ja vi får hoppas att de ger sig ut på turné. Jag har aldrig sett dem live så det vore verkligen kalaskul.