måndag, februari 25, 2008

Melodifestivalen del 3

Ha ha ha ha. Det här blir ju bara märkligare och märkligare. Det ena otippade bidraget efter det andra åker räkmacka in i Globen medan de av medierna utsedda favoriterna har fullt upp att ta sig vidare och då och då snopet inte ens går vidare till andra chansen.
I lördags fick Patrik Isaksson tugga aska och Frida åkte raka vägen till Globen. För mig personligen funkade inte rapp på skånska men tjejen har helt klart spelglädje och det kan ingen ta ifrån henne. Att operabönan gick vidare till andra chansen tycker jag var kul även om jag kan känna en viss tvekan inför hur Europa skulle reagera på det bidraget om hon vann den svenska uttagningen.
Jag börjar nog tycka att det roligaste är att Svenska folket inte är så förutsägbart som medierna tycks tro. Ibland gör vi som tidningarna sagt (BWO direkt till Globen) och ibland gör vi det verkligen inte (Carola får gå till andra chansen). Mycket uppfriskande. Jag börjar mer och mer se fram emot andra chansen och finalen.

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Ja den där Frida var ett orginal :D
Skönt att se att du är tillbaka här :) kraaaaaam

Fru Choklad sa...

Annie: Ja, jag måste erkänna att jag fortfarande inte hört den där hiten hon lär ha gjort......
Tack raring. Fast jag har EGENTLIGEN inte varit borta jag har bara haft en rejäl dos tidsbrist. Kraaaam tbx