måndag, juni 29, 2009

Den vilda jakten på glassmaskinen

I lördags var vi ute och promenerade (ca 5 timmar blev det) och under denna tur gick vi då och då in i lämpliga affärer för att hitta en glassmaskin. Jag menar, har man två barn så är det klart att dom ska få glass i stora lass nu när det är sommar och allt. Sedan måste jag ju erkänna att jag ser fram emot att få rejva loss och få göra lite häftiga smaker och testa lite coola recept som jag har på lut.

Någon glassmaskin hittade vi dock INTE. Vi gick än hit och än dit men inte den minsta lilla glassmaskin gick att uppbåda. Lite snopna och med en son som nästan trodde att detta betydde att det ALDRIG skulle bli någon glassmaskin gick vi hem. Jag ägnade ganska mycket tid åt att övertyga sonen om att en glassmaskin ska det bli i alla fall, även om den tydligen inte skulle köpas på Södermalm.

På söndagen gav vi oss ut igen. Denna gång med siktet inställt på city. Claes Ohlsson, sa jag. På gubbdagis finns ALLT. Mycket riktigt. På C O hittade vi en glassmaskin från Philips och NU har jag dessutom gjort första lasset med glass.

I frysen ligger i detta nu ca 1 L vanilj och jordgubbsglass (som har ett stänk konjak också för säkerhets skull). Om det är kvar något imorgon återstår att se, men då är det bara att göra mer. För nu har vi en glassmaskin :D

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Livet med glassmaskin låter perfekt! Just nu är jag glad när jag hinner äta någon... måste ju pussa på Esset också!

Emma P sa...

Åh härligt! Min mamma har en glassmaskin, när jag var lite brukade hon göra glass med lakrits i till mig, alltså inte sån där flytande essens utan lakritsbitar, så himla mumsigt!