måndag, juni 29, 2009

Om jag fick ta med 10 låtar til en ö....

Miss UD tar med sig en New Order och Fru Choklad tar med sig A flock of seagulls - Wishing.
Ok frillorna ÄR verkligen gräsliga, men det är låten jag är ute efter. Alla minnen jag har till den här låten gör att jag tveklöst måste ha med den här bland de tio låtar jag får ta med till ön. (Tack och lov att det inte är på riktigt för HUR ska jag kunna välja 10 låtar av alla som jag älskar. Det låter sig inte göras.)
När den här spelades som mest så var jag både ung och vacker. Nu är jag bara och..... ha ha. Nä så illa är det väl inte, men jag älskar fortfarande den här låten.

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Får fundera lite till på resten av listan men 10 låtar är lite...

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det är svårt som tusan! Jag har dessutom hittat på regeln att man bara får ta en låt per artist så nu råder svår ångest angående valet av Depeche Mode låt.

Miss Upsey Daisy sa...

En sådan regel. Fast det låter klokt. Tio är ju få!

Spader Madame sa...

Om man får ta med sig låtar till en öde ö... oj då! Tio? Det måste nog vara sådan när man känner sig just ung och vacker, inga gråtlåtar, har alldeles för många sådana...

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja fy detta är en utmaning.

Spader: Ja det är en grym lek som MissUD hittat på. Det får inte bli för många gråtlåtar. Håller verkligen med, så det är helt klart nått som måste tas med i beräkningen.