onsdag, juni 24, 2009

Kvälssudd

Igår kväll hade vi träff med något som kallas för pilsnerföreningen. Det är en sammanslutning av jurister som alla (utom en, men jurist är hon och ingår i "klubben" gör hon) som har varit eller är anställd hos min nuvarande arbetsgivare. Killarna i gänget brukar ses lite oftare men igår var vi i "damsektionen" med också. Vi hade en riktigt trevlig kväll på Snaps och åt god mat och drack vin. Det blev en del juridikprat, men vi pratar faktiskt om annat också ;)

Det var särskilt roligt att J var med eftersom hon kommer att åka till sydligare bredgrader på torsdag och är borta hela semestern så jag är glad att vi fick chansen att ses innan hon åker. (Lycklig resa hjärtat och stor kram)

Ikväll blir det betydligt lugnare. Efter jobbet ska jag åka en sväng till sjukhuset och hälsa på pappa och sedan ska jag hem till familjen och bara ta det lugnt. Måste erkänna att jag är liiiiiite trött idag, som småbarnsförälder är man ju inte direkt van vid att gå på krogen mitt i veckan, men vi hade så trevligt så det var absolut värt det :)

4 kommentarer:

marinamake sa...

Å vad roligt med såna där tillställningar på jobbet! Vi är för få för att kunna ha sånt där, fyra pers, varav en är närmare 80 och den andra drygt 65 eller nåt sånt, blir inte så livat då! Däremot har min gulliga chef bjudit mig och barnen på en båttripp i deras motorbåt på söndag, så då ska vi ut och göra en utflykt. Hoppas vädret håller i sig!

J sa...

Det var verkligen en jättetrevlig kväll raring!
Så glad att vi hann ses innan jag åker. Nu väntar min alptopp:-).

Stora kramar finaste du! /Johanna

Spader Madame sa...

Så bra att du hinner ha litet roligt och att allt är bra med din pappa! Tänker på dig och tycker det är skönt att se när du skriver, om än aldrig så litet! KRAM!

Fru Choklad sa...

Marina: Ja det var jättetrevligt. 4 pers är ändå 4 pers ;) Ha ha jag vet damer på 80 som absolut inte tackar nej till ett glas vin och dessutom blir väldigt roliga då.... men det är klart det beror ju på vem det är så att säga. Jag såg om båttrippen i din blogg! Ser hur härligt ut som helst och nu när det äntligen är SOMMAR så är det bara att tacka och ta emot. Vi håller både tummar och tår får vädret oh yes!

Hanton: När jag skriver det här har du redan åkt, men jättesuperkramen i alla fall.

Spader: Ja man behöver det roliga för att orka det jobbiga så att säga så det är bra att det varit så mycket trevligheter under den här perioden som varit lite tuff. Främst med pappa men även med jobbet. Tänker på dig också och även om det inte syns så mycket så försöker jag hänga med i Spader och Essets eskapader. Jag är så glad för din skull att ni hittat varandra och att livet ter sig så ljust för er allihop nu. Du ska veta att jag verkligen gläds med dig. KRAM