torsdag, maj 20, 2010

Fortfarande kär

Som jag sagt tidigare så är jag väääldigt förtjust i Leila Lindholm och hennes passion för att baka underbara muffins, kakor och annat, så det är väl inte så konstigt att mitt senaste bokinköp är hennes senaste kokbok "Ons more slice" och uj uj så mycket gott det finns att testa där! Mycket från boken visas just nu på T4+ i Leila bakar, men jag vill absolut ha en bok som man kan sitt och blädra i och få inspiration ifrån. Det första jag bakade ur boken var "Devil's food peanut brownie" eftersom maken älskar jordnötter. (Jo han hör till de där som faktiskt brer jordnötssmör på mackan!)

Jag gjorde bara en halv sats i en liten form (om ni undrar över den modesta storleken.) Jag kan säga att den var riktigt god och hade det inte varit för att det finns så många underbara recept kvar att testa i boken hade jag gjort den igen, men med så mycket gott så vill jag prova lite nytt innan jag återvänder till den här godingen.

Föresten så har jag börjat planera lite inför midsommar. Jag och maken firar nämligen 5årig bröllopsdag då. Dessutom firar svägerskan och hennes man 20 år som gifta och svärföräldrarna 50 år! Så jag har bestämt att jag ska göra en bröllopstårta för att fira våra bröllopsdagar ordentligt. För att göra det hela lite extra roligt har jag gjort tre varianter på fyllning som alla bröllopsparen för rösta mellan så gör jag tårtan med den kombination som får flest röster. De tre förslagen är:

Fyllning 1: Apelsinmousse och Mörk chokladmousse. Fyllning 2: Hallon och blåbärsmousse och Vit chokladmousse. Fyllning 3: Havtorns coulis och Citronmousse.

Just nu är det tre röster på fyllning nr 1 och en på fyllning 2. Vad skulle du välja?

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fyllning nr 1, fast alla låter underbara!

Anonym sa...

Det skulle vara så trevligt att få vara med och fira allas bröllopsdag. Jag jobbar på Midsommarafton... Hälsa!

Kram C

Shamrock sa...

Fyllning nr 1 såklart. Allt med choklad (vit choklad räknas inte)kommer alltid först.

Fru Choklad sa...

Spader: Tack! Det verkar som apelsin/choklad vinner.

C: Det hade varit superkul om ni kunnat vara med. Jag kommer att sakna dig.

Shamrock: Ja det verkar som om den vinner stort :)

Emma P sa...

Jag skulle nog ta ettan tror jag. Smaskig kakan du bakade ser ut förresetn...

Miss Upsey Daisy sa...

Fyllning två. Eller ettan. Choklad gör en kvinna mycket mycket glad.

J sa...

Får man välja alla? Låter helt ljuvliga

Fru Choklad sa...

EmmaP: 1an verkar falla alla i smaken :) Tack den var inte dum :)

Miss UD: Så sant så sant! Jag röstade också på 2an som första val men 1an har vunnit stort så det är den jag ska baka.

Hanton: För eller senare ska jag nog baka alla. Vill gärna testa ju :)