torsdag, maj 27, 2010

Oinspirerad

Jag är verkligen en BAD blogger. Jag vet, men jag får skylla på två saker. Dels har jag så mycket på jobbet just nu att all min energi går åt till jobbet och hemmet så just nu har jag världens tråkigaste sminkningar som inte skiljer sig så det stör från dag till dag. Orkar inte engagera mig på morgonen just nu :P Ser ut ungefär som nedan dag ut och dag in. Och dels så är det så enormt mycket på hemmafronten att jag knappt hinner med att andas :) Det är grejer med skolan och dagis. Folk fyller år till höger och vänster och vi är uppbokade tom midsommar, så nu är det fullt :) Roligt så klart men jag har inte så mycket tid över till bloggen som ni nog märkt.

Vinnaren i tårtfyllningstävlingen blev i alla fall Nr 1. Tårta med Chokladmousse och Apelsinmousse. Jag får väl ta bild av underverket så ni får se sedan i alla fall :)
Så här kul ser jag ut ungefär varje dag. Paletten från MAC och "Sibiria" och "Pink Frost" åker fram varje morgon. Just här har jag lagt den mörkaste från MAC mitt på och ut på nedre delen av locket och sedan lagt "Sibiria" över allt även över den mörka för att få lite lyster och sedan "Pink Frost" som highlighter. Det är i alla fall roligare i verkligheten än vad det ser ut på bilden.
Ikväll ska jag och C + två arbetskamrater på klubbkväll på Makeup Store och hoppas att jag får lite inspiration då.

3 kommentarer:

Emma P sa...

man får vara en dålig bloggare ibland, så det så! Värre om man missköter sig på de andra planen. Jag gillar din sminkning förresten, och tårtan låter superyum...

Miss Upsey Daisy sa...

De flesta är bad bloggers nu som då. Konstigt vore väl annars och det visar ju på att man har ett liv utanför bloggen också.

Fru Choklad sa...

Emma P: Ja maj coh juni fram till midsommar är precis hopplöst. Det är likadant varje år så det är tur att det är så mycket som är roligt annars skulle man bli knäpp :)Ja jag ska se till att ta en bild så ni får se.

Miss UD: Ja man har ju det. Och det är ju bra. Det dumma är när man VILL blogga men inte hinner riktigt och så har det varit vissa dagar på sista tiden.