tisdag, november 02, 2010

MAC - A Tartan Tale Collection

Det var inte meningen alls, för jag hade faktiskt ingen koll, men på lunchen gick jag förbi MAC- disken på Åhléns City och såg att de just fått upp en ny kollektion och jag blev jätteglad när jag insåg att det var den stora julkollektionen som alltid brukar vara rätt hypad och ta slut innan man ens hinner fatta att den kommit ut. Plötsligt hade jag fått första parkett!
Den som vill kolla in större delen av kollektionen kan gå in här hos Temptalia och låta er inspireras, för det är verkligen en grym kollektion som väcker begär redan i förpackningsstadiet.
Jag slog till på MAC Glamorous Mineralize Kit som inne håller ett läppglans - Blessedly Rich, en mineralskugga - Noble touch, en liten Zoomlash mascara och en Paint pot - Indianwood. Dessutom blev det en ask med sex skuggor, 6 Reelers & Rockers Eye Shadows, med de fina namnen, White rabbit, Melt my heart, Carbon, Family treasures, Gaelic gold och Crown & Sceptre.

Imorgon ska jag visa hur glosset blev på, men nu är det dags för en kopp te och sedan kudden :)

12 kommentarer:

Shamrock sa...

Åhhh jag är avundsjuk

Fru Choklad sa...

Shamrock: Shoppa på lunchen. Det finns nog en del kvar i alla fall imorgon. Det var såååå mycket fint.

Katarina sa...

Vilket kap! De där ögonskuggorna kommer nog att passa dig utmärkt, tror jag.

Spader Madame sa...

Blir så avundsjuk på den känslan. Så guldigt!!Varför sminkar jag mig inte? Just ja, jag kan inte, orkar inte och känner mig tillgjord och konstig. Visste väl att det var något!

Johanna sa...

Tack så jättemycket för gratulationerna! Har inte hunnit läsa så mycket bloggar senaste månaderna så jag hade ingen koll på att det varit en jobbig höst för dig.

Stor kram
//Johanna

Laila och Johan sa...

Gillas!! Skuggorna ser riktigt härliga ut!

Anonym sa...

Så fiiiint!
Sant att de väcker habegär.
Kram C

Fru Choklad sa...

Katarina: Ja jag är helnöjd. De kommer i bloggen så småningom.

Spader: men du kan alltid börja lite försiktigt så där. Det är ju så kul!

Tjocka kockan: Jag blev ju så glad när jag läste att allt gått bra för er. Förstår heeeelt att du inte haft tid att hänga med i andra bloggar. Vem har det när man just fått en guldklimp att ta hand om :)
Stor kram

Loppanlej: :)Fina färger och härlig konsistens. Här ska målas.

C. Hi hi ! Förstod att den här kollektionen skulle tilltala dig ;) Kram

Anonym sa...

Jepp! Var och handlade idag :)
Kram C

J sa...

Åhhh *dör lite* vilka skönheter!

Emma P sa...

Wow vilka inköp! Minealizekitet är jag med sugen på... ja och resten med egentligen:) Älskar förpackningarna, så snygga!

Fru Choklad sa...

C: Ser fram emot att få kolla in vad det blev :)

Hanton: :) Bara askarna är to die for :)

Emma P: Ja den här kollektionen lyckades dom verkligen med på MAC.