lördag, februari 26, 2011

Nyttig shopping

Fast vi precis fått lön har jag under dagens tur på stan inte lyckats shoppa nått glamouröst eller lättjefullt alls. Det blev bara nyttigheter. Inte för att det blev billigt för det, men frisk, pigg och glad räknar jag stenhårt med att bli. Det blev en stor burk Korngräs från "Life Stream". Jag har även använt deras Vetegräs, men det är snart slut så nu ska jag testa Korngräs. Ekologiska cashewnötter är ett måste och används till allt möjligt. Hampafrön är en fin proteinkälla och är dessutom fullproppat med omega 3 (och innehåller NATURLIGTVIS inga droger). Jag strör det på sallader och toppar maten med en nypa och har det i smoothies. En burk Chlorella i pulverform blev det också. Det är verkligen sjukt dyrt, (569 kr för 300 g), men efter att ha läst en hel del om dess positiva effekter på kroppen är jag nu så nyfiken på att testa att jag unnade mig en burk.
Jag gjorde varsin supersmoothie till mig och maken som blev vackert gräsgrön och fick mig att tänka på sommar och sol. Här kommer receptet till två glas: 1 ½ tsk vetegräs, 1 tsk chlorella, ½ färsk mogen mango, 1 dl naturell soyoghurt, 1 tsk agavesirap, ca 1 tsk hampafrön, 1 puff cayenpeppar, 1 stor puff mald ingefära och en ännu större puff mald kanel. Mixa med mixerstav och häll upp i fina glas och dekorera med en apelsinskiva. Voilà! Gott var det och det mättade så att vi står oss till middagen.

Inga kommentarer: