lördag, juli 01, 2006

Fotboll!?!

Jag börjar stilla undra vad som hänt med mig! Jag menar jag gillar ju inte fotboll. Verkligen INTE. Jag tycker att det är såååå fånigt med en massa karlar (jo jag vet att det finns damfotboll) som springer som galna efter en liten boll i syfte att a) få sparka in den i ett så kallat mål eller b) få sparka till den över huvudtaget! Att det sedan dessutom kan uppröra nationer huruvida denna boll hamnat si eller så många gånger i en av de där målen är en fullständig gåta........ MEN så var det den där matchen mellan Sverige och Tyskland ....... alla dom andra skulle ju titta så där satt jag vid tvn tillsammans med släkten på midsommardagen för att genomlida eländet.
Så flinade den där lilla äckliga domaren när han gav svensken rött kort och plötsligt hör jag mig själv gapa och svära som aldrig förr!!!!! (Det var helt overkligt. Nästan en utomkroppslig upplevelse!)
Efter det har jag kommit på mig själv att flera gånger fråga maken vilka lag som ska spela just den här kvällen och liksom hamnat i soffan och bara råkat kolla en match här eller en halvlek där! Mycket mystiskt......... märkligt....... hmmmmmm
Vet ni nu hinner jag faktiskt inte skriva mer för då missar jag matchen mellan Brasilien och Frankrike!

Inga kommentarer: