fredag, juli 14, 2006

Nyfunnen Vintagebutik

Sonen och jag tog idag en tur på Söder i väntan på att maken skulle klara av sin sista arbetsdag innan semester och hittade då en (för mig) ny klädaffär. Skatboet. Då sånt inte händer för ofta tog jag halvtrulig 6½ åring i hampan och travade in. Utbudet består av ny design, utvald second hand och korsetter. Hade det inte varit för vissa omständigheter, (Mallorca om en vecka! Håll i pengarna nu för böveln.) så hade jag slagit till på en underbar svart sidenklänning i lite 20-tals stil! De trevliga tjejerna har även ett eget märke som de kallar för Heroine, hittade en underbart söt kjol som gav "vill ha" vibbar. För den som gillar gothromantik och svart är det en guldgruva!
Jag rekommenderar verkligen ett besök på Katarinabangata 28.

Inga kommentarer: