måndag, juli 03, 2006

Värsta veckan!

Jag har idag klarat av första dagen på värsta veckan på hela året. Veckan före semester. Det spelar absolut ingen roll hur roligt ens arbete egentligen är eller hur bra man trivs eller hur härliga arbetskamrater man har. Denna vecka suger babianröv! ALLTID. Timmarna blir på något mystiskt sett plötsligt till eoner av tid och där man förut hade tidsbrist eller pressat schema finns inte nog med uppgifter att fylla all denna jävla tid med! Jag fattar inte hur det går till, men jag skulle bra gärna vilja diskutera det här med Einstein. Jo nog FAN är allt relativt alltid! Och just nu är det tiden som är så relativ att jag håller på att gå upp i atomer. HUR ska jag överleva detta!? (Vilket jag undrar varje år och uppenbarligen klarar utmärkt)

För att lindra min semesterklåda gick jag hem från jobbet. En härlig promenad i solskenet genom Gamla stan och upp på söder via Slussen kan ju inte göra annat än gott. Jag tror nästan att jag var ensam svensk på Västerlånggatan! Och var det fler så var dom i alla fall inte från Stockholm. Solen gassade och doften av nybakade glassrån låg som en skir slöja mellan husväggarna och så japaner! Japaner till höger och japaner till vänster strösslat med tyskar och amerikaner! Det gav en viss känsla av att vara utomlands!? Och jag tänkte att nu har jag ju faktiskt bara FYRA arbetsdagar kvar. Sedan är det min tur att få drälla omkring i Gamla stan och äta glass ur nybakade rån!

Inga kommentarer: