onsdag, maj 06, 2009

Har någon lust att dra i nödbromsen?

För själv hinner jag inte :) Nå riktigt så illa är det nog inte, men det är ju själva den så fort det rusar på just nu. På jobbet är det som vanligt full rulle hela tiden. Igår satt jag tex med förhandling hela dagen så idag när jag kom till jobbet så såg telefonen ut som en julgran. Den blinkade och hade sig för alla meddelanden som den samlat på sig.

Fast det händer ju roliga saker också. Idag ska jag tex äta lunch med raringen Hanton och det räknas absolut till roligheter. På fredag ska vi ha vårfest på jobbet och mitt största problem med det är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha på mig, men det är ju så att säga kärt besvär.

Maj är ju för övrigt en riktig partymånad med allt kul som händer. Det fylls år och det ska grillas och en massa annat kul så helgerna är ju ganska fullbokade med trevligheter. Så mycket bloggande verkar jag dock inte hinna med, men så är det ju ibland. Igår SKULLE jag faktiskt plita ner ett par rader, men då strejkade nätet hemma (digitaltv också) så då tittade vi på ett avsnitt av Angel istället :D

Vi har ju tagit oss igenom alla säsonger av Buffy nu och jag kan säga att det är på gränsen till sorg att serien nu tagit slut. Den är så himla bra. Jag trodde inte jag skulle tycka att den var SÅ bra, men när man ser den så här i ett svep utan att behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt och slippa säsongsuppehållen så blir det nästan som ett gift. Vi har sett ett avsnitt eller två nästan varje kväll sedan mitten av februari :) så underhållning har vi verkligen haft. Tur att jag har den på dvd så vi kan börja om ......... Det blir nog efter att vi satt i oss alla 7 säsongerna av spinoff serien Angel..... Är Fru Choklad en vampyrfreak? Jupp så är det. Sa jag att vi klämde filmen "Twilight"i helgen? Filmen bygger på första boken om Bella och Edward som jag läste i början av året. Jag längtar redan efter film nr2.

Nä nu måste jag sluta babbla om vampyrer och börja jobba lite.

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Skönt att det inte är illa på "blodigt" allvar... men maj är väl världens värsta månad för föräldrar och lärare, en månad att riktigt "sätta tänderna" i! Egentligen är det väl Göteborg Spader skulle bo i! ;-))

Esset var också utan nät (och tv-telefon) igår -tycker att det ofta verkar vara ett ComHem -problem... Vi ska tydligen har bredbandet på något annat sätt i nya lägenheten, verkar bra! KRAM!!

Miss Upsey Daisy sa...

Maj månad är oftast full rulle. Både jobb men även socialt. Folk vill oftast passa på att umgås efter den mörka vintern... Såg Twilight på väg hem från Indien :D

Anonym sa...

Å, låter som en spännande månad. Passa på och njuta av alla roliga grillkvällar och goda luncher. Jobbet hinns alltid med, liksom... och be Lilla Damen om smakråd då det kommer till kläder ;-)

Jonna sa...

Angel är så bra! Sedan gillar jag David Boreanaz (?!) i Bones också :-D

Fru Choklad sa...

Spader: Jag har nog börjat vänja mig vid att det är galet på jobbet, men det är onekligen skönt att det lättas upp av lite roligheter.
Ja det där med nätet var tydligen en stor grej. Jag kan inte påstå att jag är jättenöjd med Comhem så att ha nått annat verkar som en bra idé.

Miss UD: Visst är den bra!!!! (Twilight) Kan varmt rekommendera böckerna som är ännu bättre.

Maria: Jo jag njuter både av våren och allt roligt. Jobbet har jag dock vissa problem att njuta av....¨
Japp jag sätter in Lilla damen som konsult i frågan :) Hon har ju god smak.

Jonna: Japp jag gillar den serien med. Vi har snart sett klart första säsongen. Men jag saknar Spike. Herre gud vad han är rolig i Buffy. Ibland är han bara bäst :D Tur att han återuppstår i Angel så man får se mer av honom. Ja han är bra i Bones med. Brukar se ett avsnitt då och då.