söndag, maj 17, 2009

Undan går det.

Förra veckan var det åter dax att packa kartongerna på jobbet för en ny flytt. Tror jag hann sitta på min plats i ca 1 ½ år denna gång och nu är det alltså dax igen. Phu. Nya organisationen började gälla 4 maj och sedan har cheferna försökt att få ihop hur vi ska sitta fram till nu. Själv är jag supernöjd. Jag och kollegan M får sitta i ett ljust rum ut mot Vasagatan och har utsikt över Stadshuset och hela fjärden. Bättre kan det ju inte bli! Rent organisatoriskt blir det bättre också, i alla fall för vår avdelning. (Sedan är det ju två andra avdelningar som kommer att få det betydligt värre, men det är tack och lov inte min huvudvärk.) Annars har det varit full rulle med sonens simning och träning, min träning och Lilla damens nya förkylning. Hon har varit lite risig i slutet av veckan och inatt fick hon feber så hon och maken blir hemma imorgon och om det behövs även tisdag. Skulle det behövas är onsdagen min med lilla snuttan. (Nästan så att man hoppas! Det är ju så mysigt.)

Nästa vecka är annars en lyxvecka då jag bara jobbar tre dagar och är ledig i fyra. Behöver jag säga att jag ser fram emot de där fyra............

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fyra är fler än tre... Matteläraren är bombsäker och det är bra!

Annie - PD sa...

Jaa :D Skönt med kort vecka! Nya rummet låter underbart :)

Miss Upsey Daisy sa...

Lyxveckan började idag. Skönt att få vara lite ledig. Hoppas att det blir uteväder också. kram

marinamake sa...

Men lilla snuttan, va trist att hon är förkyld! Men då kanske du får en chans att vara hemma en dag och mysa lite då? Fast å andra sidan brukar sånt straffa sig när man kommer tillbaka. Brukar ju inte precis vara nån som gör en jobb åt en medans man är borta, inte för dig heller antar jag? Hoppas det blir bättre för dig på jobbet nu då, med nya organisationen... inte så stressigt, eller? Jag ska också vara ledig över hela långhelgen som kommer, jag och alla barnen åker till stugan i Bollnäs, gubben får stanna hemma, han fick inte ledigt från jobbet. Men vi ska ha det mysigt ändå, lite skönt ändå att få rå om barnen alldeles själv några dar. Dock får jag stå ut utan datorn under tiden, känns mindre roligt ;-).

Fru Choklad sa...

Spader: Absolut.Vi gillar bombsäkra mattelärare :) Visst ska det bli underbart med lite ledighet? Kram

Annie: Nya rummet är underbart. Vi har citrongula gardiner som fångar upp solljuset. Jag bara njuter. Kram

Miss UD: Ja det får gärna bli vackert och varmt också. Vi är starkt inne på att det ska grillas någon av dagarna :) Kram

Marina: Ja det är tråkigt att hon ska vara dålig, men tack och lov verkar det vara en kortvarig historia och imorgon ska hon få gå till dagis igen.
Precis. Ingen som gör mitt jobb heller om jag är borta, men jag ska inte klaga. Det är ju fyra ljuvliga dagar som ligger framför oss och de ska jag ta vara på. Härligt med en tur till Bollnäs. Förstår att det känns både och att din man inte kan följa med. Man vill ju vara hela familjen samtidigt som det är kul att få rå om barnen själv.
Vi åker ju också iväg, men svärmor har dator så jag slipper vara utan ;) Kram