måndag, september 19, 2011

En gammal trotjänare

Vissa saker förtjänar sin plats i bloggen och mitt gamla skrivbord hör verkligen dit. Jag fick det av pappa när jag var i 10 års åldern. Han hade köpt två likadana till mig och min syster på en auktion så att vi skulle ha riktiga skrivbord i våra rum. Med åren blev jag rätt lång och när jag till slut retat ihjäl mig på att jag hela tiden slog benen mot lådan som fanns i skrivbordet drog jag helt sonika ut den och sågade bort kanten som hållit uppe lådan. Sedan dess har det hängt med. Senast det fick färg var nog för över 25 år sedan för jag vet att jag bodde kvar hemma när jag målade om det sist och härom veckan bestämde jag mig för att det var dags igen. (Verkligen!) 
Jag tyckte också att det var dags för min gamla älsklingsmöbel att bli lite pimpad så på bordsskivan gjorde jag även ett decoupage av gamla bilder och bokmärken och hmmmm lite (läs en hel del) glitter. Ska det pimpas så ska det tänkte jag. Ok det är några bucklor eftersom några av bilderna var lite väl tjocka för att användas i decoupage, men det struntar jag i. Jag är jättenöjd. Hoppas att vi har många år kvar ihop du och jag. Puss på skrivbordet.
Nymålad

Nypimpad

Detalj

3 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Tack. Jag är nöjd och det känns väldigt personligt nu :)

Miss Upsey Daisy sa...

Verkligen du känns det som.

Fru Choklad sa...

Ja det är nog jag i ett nötskal :)