måndag, september 26, 2011

NOTD och EOTD

När jag ändå håller på kan jag visa lite lack och ögonmake! Ögon var ju bra länge sedan det visades i bloggen, men de sitter som synes kvar :)
På naglarna har jag två lager av min favorit bland röda lack som heter "It´s a doozi says Suzy" från OPI. En härligt ljup röd färg som gnistrar lite lätt i guld. Över det har jag lagt ett lager NFU 51 från Nfu-Oh. Flake effekten blev inte så tydlig, men oj så snyggt det blev. Flakelacket lyfter verkligen fram det guldiga i det röda och effekten blev att det i solljus ser ut som jag har gnistrande rubiner på naglarna. Den här kombon kommer jag absolut att köra igen.

På ögonen har jag "Milady" från M.A.D. från inre ögonvrån och över globlinjen. På yttre delen av nedre ögonlocket är det "Ronja" från Queens and Shadows. Som highlighterhar jag använt "Vanilla" från MAC och pennan runt ögonen är "Wooden metal" från MUS. Mascara är en från MAC.
Japp så har jag sett ut idag!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Snyggt! Både nagellacket och ögonskuggorna.

Själv försökte jag mig igen på ett väldigt ljust lack i dag.

Och igen är jag irriterad för att det förstås inte går att få täckande.

Hur många gånger ska jag göra det innan jag lär mig att det inte går?

Fru Choklad sa...

Tack!
Ja det kan vara lite knepigt med ljusa pärlemolack, men om du köper ett cremelack så är oddsen bättre för att få en täckande finish. Vad var det för lack? Essies cremelack täcker efter två lager och finns nu för tiden på Kicks. Testa !