måndag, september 26, 2011

Helgens godbitar

Ibland måste man pigga upp sig så gott det går och i helgen har vi bland annat haft lite "saknar sommaren terapi". Lilla damen sörjde att "nu är det slut med att ha picknick" eftersom det blivit så kallt ute, men här ska sommaren inte sörjas om man har Fru Choklad som mamma. Så jag föreslog att vi skulle ha picknick inne istället. Jag gjorde potatissallad och så hade vi köpt lite roliga korvar i Söderhallarna och så gjorde vi kycklingvingar i ugnen. Lite gott bröd och ost därtill. Voilà! En utmärkt picknick. Jag har en cd med ljud från skogen som vi satte på och så tände vi massor med levande ljus för att få lite solnedgångsfeeling.
Det var en av de roligaste middagarna vi haft på länge, så ta gärna efter och bjud familjen på picknick i vardagsrummet och håll kvar sommaren. :)

På söndagen passade jag på att bjuda familjen på finfrukost och dukade med fina koppar och bakade saffrans och russinscones. Det var inte så dumt det heller :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Supermysigt med picknick!
Kram C

Katarina sa...

Innepicknick låter toppen.

Fast då måste jag förstås dammsuga först... ;-)

Spader Madame sa...

Okej, picnic får det bli!

Fru Choklad sa...

C: Vi kanske ska ha det när ni kommer den 8e :)Kram!!!

Katarina: Ja det blev riktigt mysigt.

Spader: Sonen coh sambon lär uppskatta tilltaget :)