söndag, januari 08, 2006

2006 års penningslukare

Igår var vi hos våra goda vänner C och J på middag. Efter en supergod fransk fisksoppa, pain rich med tapenade och rött vin och därefter gratinerad frukt och kaffe så behövde jag pudra näsan! Låt mig klargöra på en gång att C är oerhört och då menar jag OERHÖRT duktig på att inreda. Hon har förvandlat deras lägenhet till en ren dröm. Den är så fin att man bara känner att man vill slå sig till ro och bara trivas och mysa. Det finns tanke och känsla bakom varje liten detalj utan att det blir pretto. Sedan vi var där senast har hon nu alltså gjort om toaletten! Den var SÅ cool! Den var gjord i vad jag skulle kalla Gothromantisk stil. Väggarna var silverfärgade. I stället för vanligt tråkigt badrumsskåp ovanför handfatet hängde där en spegel med två drakar på var sida om galset som höll i varsitt värmeljus (som brann). På väggarna hängde tavlor med bilder av Joseph Vargo i fina silverramar. I en vacker vas på en hylla bakom toaletten stod bland annat en vacker drakvas med svarta sidenrosor i. Det var i denna gothromantiska anda jag tog mitt beslut. Nu ska vår lägenheten banne mig fixas.

Dessutom har Sessan varit duktig och fixat sin lägenhet så the pressure is ON.

Jag har PRATAT om att jag ska göra nått åt den länge men det har hela tiden kommit saker "i vägen" som varit viktigare och peningkrävande (sommar 2005 var det bröllopet och alla som är gifta vet att bröllop kostar) men nu känner jag att det är dax för lägenheten. Detta blir nog ett projekt som kommer att pågå mer än detta år men någon gång måste man ju börja och den gången är NU.

Så penningslukare 1 år 2006: Fixa lägenheten.

Sedan ska vi ju ge oss ut på bröllopsresa också! Den har vi sparat till i år så i sommar bär det av till älsklingsön Mallorca, närmare bestämt Alcudia! Det är en helt fantastisk ö och Alcudias långgrunda strand är perfekt när man som vi har barn. (Ja han ska med på bröllopsresan) Vi ska bla besöka drakgrottorna, delfinariet och pärlfabriken. (Ska nog köpa lite fina pärlhalsband tror jag)

Penningslukare 2 år 2006: 2 veckor på Mallorca. Oj vad jag längtar.

Inga kommentarer: