onsdag, april 12, 2006

Guldägg!

Man undrar hur svårt det kan vara! Att hitta guldfärgade påskägg alltså. Jag kan tala om att det är attans svårt!
Jag och sonen hade ju en dag på tu man hand idag och efter en stunds överläggning vid frukostbordet så kom vi överens om att gå på ägg- och godisjakt inne i city. (Vid förslag om Skansen la Blingmamma in ett veto och hänvisade till det ickevarma vädret och den ogröna naturen.)
Först begav vi oss till Åhléns City, men det hade vi inget för. Faktum var att de påskägg som finns där inte känns som om de är gjorda för barn utan snarare trendkänsliga 25 åringar typ! Jag fattade ingenting! Påskägg ska vara gulliga med söta kycklingar som baxar runt på färgglada ägg bland en massa vårblommor osv. Inte vara mönstrade för att matcha wrapklänningen! Gahh
Efter det bakslaget gick vi till Debenhamns men gick snabbt ut igen. Inga guldägg där inte.
PUB har en stor banderoll som hänger över hela Drottninggatan där man skryter om sitt påsktorg. Fina fisken tänkte jag. Ägg hade dom, men inte i guld.
Vid det laget så insåg jag att det inte blir några guldägg så jag tog med sonen till Hurry Curry för en välbehövlig fika. Jag tog en te och en macka av mörkt bröd med en ägg och curryröra och avocado. (Jag var GRYMT sugen på Halloncheesecaken med pistachtopping, men lyckades trotts hjärnans våldsamma larmande om sötsaken ifråga, få munnen att beställa den nyttigare smörgåsen istället.) Sonen tog färskpressad apelsinjuice och en stor bit citronmarängpaj.
Sedan gick vi ner i Hötorgshallen och handlade lite torkad frukt och nötter. (Fy vad det lät trist!) När vi gicki ner i tunnelbanan så såg vi plötlsigt ! TADAAAA Påskägg i GULD! Godisbutiken där hade fin fina ägg klädda i guldstanniol. För det vet ju vem som helst att ska man ha skattjakt och leta efter drakägg så kan dom fasen inte vara fulla med små söta påskkycklingar och div. vårblommor!

PS Anledningen till att jag ratade magnifik mumsbit på Hurry Curry är att vi på påskafton åker till svärföräldrarna och svärmor är kakornas okrönta drottning. Hennes franska våfflor är beroendeframkallande och brysselkexen bara smälter i munnen osv. Hon skåpar ut vilket fik som helst så jag spar mitt kakintag till helgen!

Inga kommentarer: