tisdag, april 18, 2006

Sockerbombad!

Jag lyckades hålla mig ganska bra ända fram till Påskdagen, men där tog det lilla vett man har slut och jag åt JÄTTEMYCKET godis! (Öh var det inte du som skulle till Mallis i sommar? Du vet, stranden..... bikini osv ) Dessutom har vi ju varit hos kakgudinnan (svärmor) och det bara GÅR inte att låta bli hennes kakor! Jag är HELT maktlös inför hennes franska våfflor! Så när jag gick till sängs på söndagskvällen ingick jag ett avtal med mig själv om att ha två sockerfria veckor. Ett undantag är frukt som jag absolut inte kan vara utan och mitt bröd som jag bakar själv och som det är lite sirap i för jäsningens skull. Sedan ska det bli en kost med tyngdpunkt på proteiner och långsamma kolhyderater och ett gäng prommenader på det så ska man väll snart ha pliktat för påskens synder!

Inga kommentarer: