fredag, april 21, 2006

Nytt album från Spetsnaz

Spetsnaz är ett band som håller till i Örebrotrakten och består av två killar, Pontus Stålberg och Stefan Nilsson. De är djupt influerade av EBM och lyckas med konststycket att göra EBM ”som det lät förr” utan att härmas eller sakna ett eget sound. (Jag är både grinig, petig och väldigt kräsen när det handlar om musik ska ni veta). Jag kan tveklöst jämföra dem med legender som Nitzer ebb så fattar ni vilken kvalité vi pratar om här!
Med sitt nya album Totalitär sopar de banan med de flesta nu verksamma band inom synthsvängen. Låten Evader är SJUKT bra. Jag kan höra den om och om igen utan att tröttna. Basgången är genialisk och jag får en abstinens liknande lust att dansa. Danslusten väcks för övrigt av de flesta låtar på albumet (Ähh det gäller alla deras låtar, spelar ingen roll vilket album man lyssnar på ju) Sonen är helfrälst i låten Uniform och stod och sjöng på refrängen senast i affären!
Produktionen är högklassig och de lyckas skruva till så feta basljud att man blir knäsvag.
De håller även hög kvalité som liveband. Jag hade ju äran att få kolla in dem (igen) på Universitetet för ett par veckor sedan och jag hävdar fortfarande att det var fel ordning på banden. Spetsnaz borde varit huvudband.

Kolla gärna in detta band om du har möjlighet och lyssna absolut på deras album!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste i gästboken på vår hemsida o var tvungen o glutta i din blogg...kul o höra att din grabb sjunger våra låtar i affären...ha det så bra!

Stefan

Fru Choklad sa...

Tack det samma! :)