fredag, juli 20, 2007

I princip stendöd!

Sonen retar sig med jämna mellanrum på att han inte får se Alienfilmerna och har ganska lite förståelse för att hans (elaka) mamma och pappa tycker att han är för ung för den typen av filmer.
Idag kom ämnet åter upp.

Sonen: Ja men NÄR ska jag få seeee dom då!!!!????
Pappa: När du blivit tillräckligt vuxen.
Sonen: Ja men jag KAAAAN se dom nu. Jag bliiiiir inte rädd.
(Mamma himlar med ögonen och har en HELT annan uppfattning.)
Pappa: Jo visst va. Du är jättekaxig ända tills det blir kväll och sedan blir det annat ljud i skällan.
Sonen: Ja men snääääälla. Jag kan väl få se dom!
Pappa: Ok du får se filmerna när du blivit 36 år.
Sonen: Jamen då är jag ju nästan dööööööd ju!

Plötsligt känner jag mig väldigt gammal. Var ställde jag nu rullatorn igen........

9 kommentarer:

Knaster sa...

Gör pojken en tjänst och ge INTE efter!!! Jag såg The Thing när jag var typ 12, och jag har valt bort genren sedan dess fram tills typ nu - vilket ju suger.

Tack för senast, förresten!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag såg Jurtjyrkogården när jag var snäppet äldre och var jätteskraj och har valt bort.

Man är då inte det minsta död när man är 36 heller ;-)

Mary Lady Luck sa...

Ha ha ha, roligt hur barn uppfattar ålder, 36 och 80 är i princip jämställt. Men klart han är för liten för att se Alien-filmerna, jag är 27 och är fortfarande skitskraj!!

Fru Choklad sa...

Cindy: Ingen fara. Vi kommer inte att ge efter på den här punkten. Vi värdesätter nattfriden för mycket för det.
Tack själv! Det var jättetrevligt.

Miss UD: Oh den är riktigt ruggig. Fy farao när han skär hälsenorna där i början brrrrrrr.
Nä jag känner mig inte så död :)

Mary: Ja det verkar inte vara någon större skillnad! Ha ha!
Nä jag vill bevara nattfriden som sagt..... Ingen Alien för sonen än på många år med andra ord!

Fröken Lund sa...

Död vid 36. Njaaa.. Det är så härligt när de ställer en i det perspektivet, att man själv är jättegammal. Mina småsyskon kan ha den tendensen ibland. Jag frågade 10-åriga lillebror för ett tag sedan om han tyckte att jag är gammal (27). "Nä..." sa han.. "men storebrorsan är däremot gammal". Han är 4 år äldre än jag. Då talade jag om för lillebror att han aldrig fick kalla mig gammal, för isåfall kan han glömma att få julklappar i framtiden. He he. ;-)

Anonym sa...

Hahaha, vad roligt!! :)

Konsultpappan sa...

Sheeesh..... man är inte död förrän man är över 40.

Jag har två år kvar.
Måste bocka av saker på den där listan.

Har nog en eller två saker kvar.

Annie - PD sa...

hihi, nu känner jag mig äldre än någonsin. Men jag håller med - låt honom inte se dem... Scary!!!

Fru Choklad sa...

Fröken Lund: Ha ha Ja 4 år hit eller dit liksom! I ett barns värld är det uppenbarligen mer eller mindre en evighet.

Fredrik: Ja det är bara att njuta av alla underbara kommentarer

Konsult pappan: Ja då är jag ett levande lik då! Hi hi!
Jag har ju varit 40 ett par månader nu och jag måste säga att livet är fortfarande underbart. Så frukta icke!

Annie: Nej nej ingen risk! Han får inte se den filmen än på bra många år!