söndag, juli 01, 2007

Muggar i kubik!

En del har en serie muggar som de dukar med när man kommer och fikar men jag hittar ständigt nya som jag känner att jag av en eller annan anledning vill ha och därför får alla olika muggar när det fikas hos oss.

Skåpen i köket är på gränsen till överfulla så just nu får/kan jag inte köpa fler, men förr eller senare så lär jag falla för frestelsen. Här är några av favoriterna.
Inköpta vid DMs senaste Sverigebesök.
Min trollerimugg som jag köpte på en fantasymässa. Den dricker jag ur när jag ska trolla eller titta på Harry Potter! :)

Dessa muminmuggar är faktiskt köpta i Finland och är bland de första i serien.

Den här muggen fick jag av min svägerska. Hon känner mig verkligen! :)

Det var rätt kul första frukosten som jag serverade maken te ur en av de här muggarna! Gissa vilken! :) Nu för tiden har sonen tagit över The Boss-muggen och det är nog med sanningen överenstämmande.......

Dom här muggarna kallar sonen för taggtrådsmuggarna. Kanske inte riktigt vad Filippa K hade i tankarna när hon designade mönstret!

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Taggtrådsmuggar. Det var nytt. :-)

Anonym sa...

Underbart inlägg med underbara muggar! Så kul att äntligen få se din sons favvo (the boss).

Känner så igen mig med det där med överfulla skåp. Och ändå kan jag inte låta bli att köpa en ny då och då ;-)

Missy sa...

Jag har en liten muminmuggssamling. Men jag har INTE de muggarna. Upprörande, tycker du inte? Är lätt Mumin-fierad :-)

dddd sa...

De där taggtrådsmuggarna har jag också! Iaf en - en krossades i disken... :P

Nu har jag varit inne på din My Space - du är ju helgrym. Har laddat ner allihop! (Det var väl OK?)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Japp har man barn lär man sig nått nytt varje dag! :)

Maria: Precis! Anledningen till att jag inte har fler muggar är endast bristen på plats!

Missy: Jo det är absolut upprörande! Du borde självklart ha en.

Miss KYD: Trist att muggen gått sönder, men det finns en bra sak med att muggar går sönder och det är att det då finns anledning att köpa en ny! :)

Åh vad roligt att du gillar min musik! Självklart är det ok att du laddat ner! Jag blir bara jätteglad ! Det känns så häftigt att det finns människor där ute i världen som lyssnar på min musik fast jag inte gett ut någon skiva.
Jag kommer att byta ut låtarna lite då och då så det kommer mer...... ;)

Anonym sa...

åååå, din musik är ju så bra.

När tror du du kan länkta till din myspacesida från denna blogg?

Fru Choklad sa...

Maria: Det gör mig så glad att du gillar min musik. Jag blir verkligen jätteglad och det ger mig energi att gå vidare i mitt musikskapande.

Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska låta dessa två identiteter mötas. Ni är ett par stycken från bloggvärlden som fått min id på My Space och ingen jag har kontakt med där vet att jag bloggar. Jag tror att jag kommer att fortsätta sära på dessa världar även i fortsättningen. Jag kommer dock att skriva här när jag lägger ut nya låtar på My Space.