lördag, mars 01, 2008

Drömmar i natten

Här om natten drömde jag att jag och maken skulle ut i rymden på ett mycket viktigt uppdrag av något slag (vad vi skulle göra har jag glömt nu, men det var i alla fall väldigt viktigt). Vi gick under högtidliga former ombord på rymdfärjan (som hade ett innandöme som mer liknade Startrek än en riktig rymdfärja, vilket dock kändes HELT naturligt i drömmen). Vi började genast fixa och pilla med alla märkliga knappar och spakar och var snart ute i rymden. Det som vi tyckte var något bekymmersamt var att vi var tvungna att vara med i Let's dance mitt i alltihopa! Vi skulle dansa vår dans uppe i rymdfärjan och det skulle sedan sändas ner till jorden via satellit så att Tony & co skulle kunna ge sitt utlåtande. Snacka om att ta dansen till nya höjder :) Hur det hela slutade vet jag inte eftersom jag (tyvärr) vaknade mitt i vår diskussion om hur vi skulle lösa de praktiska problemen runt vårt dansande, men det var i alla fall en väldigt kul dröm så länge den varade.

I morse när vi vaknade så hade maken drömt och berättade följande.
Vi hade just duschat, och i drömmen så hade vi dörr mellan sovrummet och badrummet (vilket vi inte har i verkligheten), och gick in i sovrummet och gjorde oss i ordning för natten. Just när vi lagt oss så hörde vi små pipanden inifrån badrummet och först trodde vi att det var inbillning, men efter några sekunder så fortsatte det pipa. Maken gick fram till dörren för att öppna och se vad det var (och nu började det spelas skräckfilms musik i drömmen) och när han försökte öppna den så var det "någon" som höll emot på andra sidan.......... Efter en stunds kämpande med dörren fick han slutligen upp den och inne i badrummet hoppade det omkring såna där små gummidjur som man kan ha i badkaret med huggtänder och nafsade efter allt de kunde få tag på. I drömmen var det här tydligen rätt så läskigt, men jag kunde inte hålla mig från att gapskratta vid tanken på maken som naken hoppar omkring efter en gummianka med huggtänder...............

Jodå vi har det roligt även på nätterna här i den Blingska familjen :D

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Skräckfilmsmusik också.

Fantasin är det inget fel på minsan. :-)

Annie - PD sa...

Hehe, helt galet ju :D

Fru Choklad sa...

Miss UD: Nej här är det tokigt värre även på nätterna :D

Annie: Ja man undrar ju stilla hur man får ihop så tossiga saker när man drömmer.

Anonym sa...

hej, ang ditt recept på polkatryfflarna, livecake. min syster ÄLSKAR dom ochhon fyller år på fredag och jag har letat rumpan av mig för att försöka hitta receptet, därför undrar jag om det finns möjlighet att få tigga det receptet du listat ut? det skulle verkligen vara helt fantastiskt kul att kunna ge henne dom på hennes födelsedag :)
i så fall mycket tacksam, annars tack för en superblogg :)
KRam emma

ps; maila gärna emma_damberg@hotmail.com då jag är lite virrig på andra funktioner som att tex se svarade komentarer

Fru Choklad sa...

Emma: Tack för berömmet! Det värmer gott i bloggsjälen :D
Självklart skickar jag receptet. Klart din syster ska få polkatryfflar till födelsedagen!