fredag, augusti 28, 2009

T.G.I.F.

Här kommer höstens första T.G.I.F. Andra arbetsveckan har gått förvånansvärt fort så därmed får man väl konstatera att man är back in business med full kraft. Sonens första vecka i skolan har gått bra och han tycker faktiskt att det är roligt så jag är nöjd. Det är ju första året utan fritids så nu har det varit till att gå hem när skolan är slut, men det har gått riktigt bra.

I helgen ska vi åka till Norrköping för att fira en kompis till maken som fyller år och en del shopping har jag också tänkt att jag ska hinna med. Läste någonstans att MIST just har öppnat i Norrköping så dit tänker jag så klart gå och se om jag kan göra av med ett par kronor. Båda barnen ska få nya gummistövlar också. En miniräknare och ett pennskrin ska sonen också ha.

Vi åker ner redan i eftermiddag så jag hoppas att jag kan gå lite tidigare från jobbet så att vi kommer iväg innan rusningen, men jösses då kan jag ju inte sitta här och blogga. Nä tillbaka till jobbet nu bums.

Ha en härlig helg allihopa.

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ha den bästa helgen nu! Gummistövlar köpte jag förra veckan, men har fått nope från Junior på dem. För barnsliga... så det får bli några andra... Man vill ju att de ska användas... Han är ju stor nu -hela åtta år!

Härligt när skolan funkar! Allt känns bra då!

Osloskånskan sa...

Shopping är alltid trevligt. Och kalas också. God helg!

Miss Upsey Daisy sa...

Det låter som en jättefin helg tycker jag.

Annie - PD sa...

Ha en finfin helg nu! Ser framemot att se vad du shoppar på Mist :D

J sa...

Hoppas du har en härlig helg!

marinamake sa...

Men ajabaja du bloggar väl inge på arbetstid ;-)... hoppad du fick en skön helg iallafall! Jag ska snart svara på ditt mail, det har varit lite mycket, men supertack för ditt långa svar!

Fru Choklad sa...

Spader: Ja man får passa sig vid kläd och skoinköp nu. Dom börjar bli stora nu och man ska inte komma där och komma liksom :) Sonen fick välja själv så han kan knappast klaga och Lilla damen såg ett par med Hello Kitty på och det var ju bara TUR att det fanns kvar ett par i hennes storlek annars hade jag varit rökt :D
Precis! När skolan funkar sä känns det verkligen bra.

Osloskånskan: Shopping blev det och kalas också. Hoppas att du också hade en härlig helg.

Miss UD: Ja den var jättefin. Jag verkligen älskar min mans syster, man och dotter. De är helt underbara människor, så en helg med dem är alltid härlig och kul.

Annie: Tack. Ja jag ska absolut visa. Jag har hunnit testa dem lite och är mycket nöjd. Kommer mer om dom i bloggen senare.

Hanton: Oh ja. Visst har jag haft det. Och massor med shopping blev det också :) Kram

Marina: Ehhh.... jo det händer faktiskt, men å andra sidan tar jag och kollegan i princip aldrig fikarast så jag tänker inte ha så dåligt samvete för det.
Ta det när du har tid och ork. Kram