torsdag, december 15, 2005

Bloggpremiär

På denna sida kommer det att skrivas om det som för mig är lyx, njutning och ibland rena nödvändigheter. Det blir massor av mode, skönhet, musik, böcker, champagne, choklad, mat och annat som gör livet värt att leva.

Jag har i ett par veckor valsat runt på olika bloggar och känner att det nu var dax att ta steget till en alldeles egen liten sida där jag kan skriva om mina erfarenheter och drömmar i dessa ämnen. Dessutom är jag lite svag för alla listor som jag ser poppar upp med jämna mellanrum bland tjejerna som jag brukar läsa och istället för att bara TÄNKA vad jag skulle vilja svara så är det ju så mycket roligare att kunna skriva en egen liten lista!

Till verket:

sessan.com Har uppmanat till Best of skönhet 2005.

1. Jag började använda Decleors ! Det var länge sedan min hy var så fin som den blivit sedan jag började med denna väldoftande och härliga serie. Jag var lite tveksam till det här med att ha olja i ansiktet först, men den riktigt smälter in i huden och det riktigt känns hur den tränger ner och jobbar på djupet! Det enda som jag inte gillar fullt ut är väl i så fall priset. Det är lite dyrt, men som sagt det resultat jag ändå fått gör att jag tycker att det är välanvända pengar.

2. Jag har upptäckt O.P.I nagelprodukter!!! Oslagbart. Vackra färger och de vårdande produkterna är härliga att använda och gör nytta. Favoritlacket nu till jul är färgen: H47142VQ Inte så kul namn men en underbart vacker julig färg. (SÅÅÅÅ Bling!)

3. Att min lugg äntligen blivit så lång att den "försvinner" när jag sätter upp håret.

4. Escadas Rocking Rio. Jag är så glad att detta eminenta modehus kom ut med en så härlig doft just sommaren 2005, eftersom jag då hade en fantastisk doft att bära på mitt bröllop! Det trista med Escadas sommardoft är att den bara finns en sommar för att sedan försvinna........

5. Sist men INTE minst. Jag har gift mig! Och det kan jag tala om att ren och sann lycka DET blir man vacker av!

Inga kommentarer: