torsdag, december 29, 2005

Världens dyraste skor

Näringsliv 24 på Aftonbladet har listat världens dyraste skor och jag säger bara: Jaha! Dyrt var ju inte lika med snyggt alla gånger. Av 9 bilder var det inte många som föll mig i smaken och dyrt verkar det vara bara för att man använder krokodilskinn vilket enligt min mening snarare är en anledning att INTE köpa skorna! Stövlarna var ganska slätstrukna med undantag från Guccis kaxiga stövel med ett litet spänne runt vristen.
Ser inte stöveln från Louis Vuitton bredvid lite konstig ut över tårna?















Skon från Bottega Veneta är i så fall mer i min smak. Kul med den raffinerade draperingen över hälen!















Den rosa skon från Escada får däremot pulsen att öka betydligt och jag känner hur ett bubblande habegär väcks till liv i mina ådror! Verkar som att det finns en liten aftonväska i samma stil att ha tillsammans med skorna! Magnifikt Escada!

















De svarta pumpsen från Givenchy är även de helt fantastiska. Det är coolt att spetsen står ut lite från skon vilket mjukar upp linjerna lite.

















Själv var jag ute på lite mellandagsspaning härom dagen och råkade då hitta denna underbara festsko! (Mixage på Götgatan av alla ställen!) Passar perfekt till min lilla svarta från Gosha! Så nu är årets nyårsstass fixad. (Ska dock ha tunnare strumpor då!)

Inga kommentarer: