tisdag, december 20, 2005

Fy BR

Nu ska ges en lektion i hur man INTE behandlar en kund:
Kunden (jag) kommer in i affären och frågar efter en leksak (radiostyrd dinosaurie) Expiditen (som borde byta yrke; kundens annmärkning) tittar trött och nedlåtade på kunden och säger
"Dom är slut i HELA Stockholm. Somliga har varit smarta och varit ute i GOD TID och handalt sina julklappar" Tillplattad och ledsen går kunden ut ur affären med ett "Ok".

Behöver jag säga mer än JAG VET ATT JAG BORDE KÖPT DEN TIDIGARE! OK JAG INSER DET!
Well well expediten borde hålla inne med sina åsikter och faktum är att jag var på BR straxt före helgen och då var det ca 10-15 robbotdinos kvar och eftersom vi skulle göra en del andra ärenden så kändes tanken på att dra runt på ett minst sagt skrymmande paket i julhandeln inte speciellt lockande. På måndagen hann jag inte (I have a life) och på tisdagen var de slut!
Nu fick historien ändå ett lyckligt slut eftersom jag ringde till Barnvaruhuset i Nacka och där fanns några kvar och dom var snälla nog att lägga undan en åt mig. (Tur att min man är så snäll och körde ut mig till Nacka) Dessutom var personalen underbart trevlig och serviceminded.
Ja man kan väl säga som så att BR har förlorat en kund och Barnvaruhuset i Nacka har vunnit en! Det är helt klart värt omvägen till Nacka för att slippa otrevlig behandling på BR!

PS till den otrevliga expediten på BR: Jag har haft mina julklappsinköp avklarade och inslagna sedan en dryg vecka tillbaka. Allt som fattades var dinon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dessutom hade hon fel! Jag var på BR i Gallerian och på NK idag, dvs onsdag, och såg den där dinosaurien på båda ställena. En del expediter borde verkligen syssla med något annat. Fast det är kanske det de vill och därför de surar.