onsdag, december 21, 2005

Elle Lyx

Det har kommit ut en ny tidning som hör till Ellefamiljen! ELLE LYX! Tanken verkar vara att man vill skapa en tidning för alla som gillar mode och skönhet. Visserligen har man knappast råd med allt i tidningen men inspiration kan man ju alltid få! Jag blev helt såld på ett par broderade sammetsstövlar från Sergio Rossi! Dom är SJUKT snygga Vill ha vill ha !

En rolig artikell är den om "Den ultimata lyxen" Där de listas några av världens mest njutbara, sinnliga och exklusiva frestelser.
1 STORA STENAR. Håller helt med ! Ädla stenar är verkligen ultimat lyx. Very bling och behöver inga vidare kommentarer.
2 LOUIS VUITTONS HUNDHALSBAND. Eh Ja nu har jag ju ingen hund så jag behöver kanske inte bry mig så mycket men OM jag hade en så lär han inte få ett hundhalsband från LV av den enkla anledningen att jag knappast tror att han skulle bry sig. (Kanske en tik skulle bry sig?! LV är ju alltid LV)
3 CHANELVÄSKA Japp nu finns det anledning att hetsa upp sig igen ! Har alltid avgudat Madam Chanel och tycker att Herr Lagerfeldt gör ett mycket bra jobb när han förvaltar modet i huset Chanel. Hon har stått för stil och god smak länge och kommer alltid så att göra. En sann modeikon.
4 ELEXIR från La Mer Jag har verkligen inget emot att lägga pengar på en bra kräm, men
16 000 kr för 45 ml får tom mig att hicka till. För det priset borde man för evigt se ut som en 20 åring i hyn och se det tror jag då inte att man gör av NÅGON kräm eller elexir! Jösses vad har dom stoppat i burken! Flytande diamanter?
5 RYM FÖR EN DAG. Ja vem behöver inte det då och då! Måste erkänna att jag mer drömmer om det än förverkligar det. Fast tanken på att ta med sig maken och bara vara ett dygn eller två i tex London eller Rom kan verkligen te sig som den absoluta lyxen när jobbet rullar i 110 och mörkret kommer redan vid 15.30
6 HANDGJORDA DOWN UNDER Här snackar vi handgjorda underkläder från italienska Rosamosario. Oh man bara svimmar ! Lyxiga underkläder är ju verkligen härligt och har man frasig chiffong och lent siden mot huden då kan man nästan ha vad som helst i övrigt och ändå känna sig snygg och sexig. Sedan måste jag ju för all del tillägga att bildvalet i tidningen kanske inte var så lyckat eftersom det mer ser ut som en limegröm draperad bikini i stället för bh och trosor. Tydligen levereras de måttbeställda små underverken i smyckeskrinsliknande förpackningar. Vad mer kan man göra än att sucka trånande.
7 WALK-IN CLOSET Jag hade faktiskt en i min förra lägenhet och saknar den grymmt! Det var verkligen underbart att ha ett litet rum där jag hade skor accessoarer och kläder samlade på ett och samma ställe, och nu när jag inte har den längre så saknar jag den verkligen.
8 I TIDEN Lyxiga ur är ju kul, men jag känner inte att det är en nödvändighet att ha en flashig
klocka att vifta runt med. Det blir lite porcheeffekt. (Har liten hm hm så jag har en dyr bil istället) Jag har visserligen alltid tyckt att Piguet gör otroligt maffiga smyckeur, men det är mer kul att se de vackra skapelserna och jag känner inte att jag skulle vilja gå omkring med en. Näää faktiskt inte. För opraktiskt helt enkelt och svulstigt.
9 KRUGKOFFERTEN Detta är min absoluta favorit på listan! Helt sanslöst. Vi talar här om en picknickkorg, även om ordet korg är en total underdrift. Koffert är ett bättre ordval. Det är Champagnetillverkaren Krug som bett väsktillverkaren Pinel & Pinel skapa denna oförglömliga tingest. Den är gjord i svart och rött kalvskinn och innehåller precis ALLT man kan behöva på en picknick! och då menar jag ALLT. Från ishink till tryffelrivjärn via kaviarskedar (nä inte Kalles utan rysk) och ciggarsnoppare. Varje liten pryl omsorgsfullt designad av toppar inom sitt område. Allt detta till det facila priset av 330 000 kr och då ska man ju veta att det faktiskt ingår tre flaskor champagne från Krug dessutom! men skynda skynda. Det finns bara 30 stycken på marknaden och vad gör det att den väger 40 kg? Du blir garanterat ensam om att sitta i Tanto med den!
10 SPORTIGA SKÖNA BILAR Well bilen på bilden är visserligen lackad i mönster a la Versace
men vad gör det när mitt enda krav på en bil är att den ska vara hel, ren, rostfri och GÅ utan krångel! Det är ett fortskaffningsmedel och jag kommer aldrig att kunna "gå igång" på bilar oavsett vad det stå för märke i baken eller i grillen på den.

Så vad ska man säga om Elle Lyx som tidning i sin helhet?! Jo då, den duger att bläddra runt i och fotona i de olika reportagen och är vackra och inspirerande, men så mycket mer än så lär det inte bli.


Inga kommentarer: