måndag, november 27, 2006

113 dagar kvar till bebis!

Mammastatus: Fysiskt är det same same. Magen växer så det knakar och ibland undrar jag vart det ska sluta! Med 15 veckor kvar till förlossning så finns det ju potential om man säger så! Sedan har jag upptäckt en MYCKET irriterande sak om mig själv! Jag har fått gröt i huvudet! Jag kan inte tänka ordentligt längre. Tappar saker gör jag dessutom! Hela tiden! Det är precis som om gröten går ut i fingrarna också. Annars är allt bra :-) Livmodern har börjat gympa inför förlossningen, dvs tränar sammandragningar. Det märks speciellt om jag ger mig på att skynda mig så allt springa till bussen och dylikt är uteslutet från och med nu.

Bebisstatus: Till skillnad från sin storebror som gärna låg med huvudet mot min lever så verkar Lilla damen vara förtjust i att använda min kissblåsa som huvudkudde medan fötterna glatt dansar omkring i min diafragma! Ett tag var jag säker på att även hon skulle komma ut via en sätesbjudning som sin bror, men med tanke på att hon är så glad i att "stå på huvudet" så är jag inte säker på det längre. Vi får väl se.

Pappastatus: Maken är bara helt underbar och fixar och donar så det står härliga till. Förutom den här förlossningsångesten som han har malandes under ytan så tycker jag mig märka en växande längtan efter att lilla damen ska komma ut. Vem är hon? Hur ser hon ut? Hans senaste projekt är att finkamma marknaden efter en SÄKER vagn.

Storebrorsstatus: Han har börjat prata med lilla damen i magen och brukar säga hejdå särskillt till henne när jag lämnar honom vid skolan. Även han är väldigt mån om att jag och bebisen ska må bra och frågar ofta hur jag mår och om bebisen mår bra.

Tänk vilken tur jag har som har så omtänksamma killar!

I lördags var vi som sagt ute och tittade på barnvagnar. Jisses så mycket det har hänt sedan det var aktuellt senast! Modeller hit färger dit. Hur många hjul. Pumpdäck eller inte. Teleskophandtag eller vikbar variant. Fjädring si eller så. Lättmetallchassi eller annat (vad det nu hette. GAHHHH vi vill bara ha en vagn! Ja ja det är tur att vi har lite tid på oss! Phu!

Bild på magen i slutet av vecka 24!



3 kommentarer:

RedAngel sa...

hihi...kallar du det där för mage?!
En fråga bara så där, upplevde du att du var större när du vänta sonen & va i samma månad?

Har ju en teori om det, för min mage är mini nu om jag jämför med när jag vänta sonen.
Förutom förändrade matnojor det här varvet & pms humör, så tolkar jag det lite som det är en tjej på G.

Så...är nyfiken av mina egna oventenskapliga teorier *S*, är det samma för dig, som för mig?

Fru Choklad sa...

Ha ha Ja det gör jag faktiskt! Innan Lilla damen flyttade in var den väldigt platt så för mig ÄR det jätteskillnad!

Nä jag är större nu än när jag väntade sonen, helt klart. Några svårare matnojor har jag inte fått förutom att jag gärna vill ha en kopp te, en mandarin och två pepparkakor på kvällen när alla måsten är avklarade. Fram till vecka 18-19 så var det inte mycket mage att hurra för men sedan tog det fart och det med besked!

Ska bli spännande att höra vad du fick sedan.

RedAngel sa...

*S* Ja, det klart...det e en viss skillnad från att inte kunna sova på mage längre va & kunna knäppa braxen och japps, mina magrutor är ett minne blott!

Nu är jag garanterat mindre än sist, fast mer titts istället (fast å andra sidan ägde jag en restaurang då jag vänta sonen & gissa vem som PROVSMAKA allt)!

Och...där ser man, jag slukar nu mandariner & hinkar apelsinjuice dagligen, en av mina "matnojor" får väl se nu i december om man kan se ngt på "riktiga" ultraljudet eller när man får bebben :)
Kände på mig direkt att det va en pöjk sist & nu känns det som en tjej...så kanske har jag rätt även denna gång (hoppas)