fredag, november 17, 2006

37 dagar kvar till julafton

Tidigare i veckan läste jag över axeln på någon i tunnelbanan att årets julfärg är svart.
Svart!? Ok, svarta kläder är både snyggt och sofistikerat. Svarta skor är att föredra och svarta detaljer i inredning är läckert, men aldrig aldrig aldrig kommer jag att hänga svarta kulor i min julgran! Jag struntar fullkomligt i om jag är otrendig, men hemma hos oss kommer granen i år att gå i rött och guld. Det kommer att finnas pepparkakor, julskinka och Janssonsfrestelse mm. Det kommer att finnas röda dukar på borden och det kommer att stå väldoftande hyacinter i fönstren.

Dessutom kommer den här att stå på matbordet.






















Och den här i vardagsrummet.




















Bilder från Fyrklövern

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag som nyss köpt en svart julgran!

Fru Choklad sa...

Det kommer säkert att bli jättefint hemma hos dig! :-)

Men för MIG skulle det inte kännas så juligt. Det skulle kännas FÖR gothique.