söndag, april 29, 2007

Att våga...

Idag har jag gjort något som jag egentligen inte vågar riktigt fast jag gjorde det ändå. Jag har ju gjort musik rätt länge nu och har ungefär 100 låtar i datorn, men jag vågar knappt spela dem för någon för jag är nog lite rädd för att bli dissad. Att göra musik är ju att blotta sig själv en smula eller nej det är inte en smula. Det är att blotta sin själ väldigt mycket. I alla fall är det så för mig. Musiken föds i mitt inre, i hjärtat och väver en matta av toner som beskriver vad jag känner och berättar om mitt innersta. Nå kanske inte ALLA låtarna. Inte den jag skickade till Melodifestivalen tex. Där var texten mer "allmänt hållen". Och sedan gjorde jag ju en låt till en av mina kompisars kille när han fyllde år. Den var ju inte direkt själsblottande den heller, men ofta ÄR det så.

Nu är det i alla fall gjort. Jag finns på My Space till allmänt beskådande. Jag vågade inte lägga dit någon med sång på än, men det ska jag göra om ett tag när jag liksom avdramatiserat för mig själv att jag finns där. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för Bling Bling Girl!

(Nej jag heter inte Bling Bling Girl på My Space, utan något helt annat.)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vad du är häftig!

Heja!

Min epost är aventyrerskan@hotmail.com

spännande som bara den...

gravallvar sa...

Kanske är det så att alla blottar sin själ förr eller senare. Modig är den som gör det förr. Lycka till på MySpace också!

Fru Choklad sa...

Maria: Då skickar jag ett mail till dig!

Gravallvar: Tack för lyckönskningen!

Anonym sa...

åååå, nu har jag hört alla! Helt underbara. Är så impad!

Mill sa...

Jag tror att du är jättebra!

Fru Choklad sa...

Maria: Du anar inte hur glad jag blir. Musiken betyder så otroligt mycket för mig och är något som varit av central betydelse i hela mitt liv. Ditt beröm har fått mig att våga lite mer så snart kommer jag lägga ut låtar med sång också!

Mill: Tack! Det var snällt att du tror på mig!

Mary Lady Luck sa...

Vad modigt av dig att våga lägga ut dina låtar, det är ju som du säger att man blottar sin själ när man visar något som är av stor betydelse för en själv och som fötts med ens egna ansträngningar. Hoppas jag får höra någon gång, är helt övertygad om att det är bra. Dagens Ros till dig :)

Fru Choklad sa...

Mary: Ja det var verkligen en tröskel att gå över! Jag har tänkt på det så jättelänge men inte tagit mig i kragen förrän nu för även om jag inte vill bli "popstjärna" så vill jag ju ändå veta vad andra tycker om min musik och då är My space verkligen rätt ställe. Där finns "alla" från de stora stjärnorna till de rena amatörerna som aldrig kommer att bli signade! Tom Depeche Mode har en sida där !!!
Tack för rosen!

Fru Choklad sa...

Mary: OM du verkligen vill höra så kan du ge mig en mejladress så ska jag ge dig adressen till min My space!

Fröken Lund sa...

Nämen åh vad häftigt!

Jag skulle också vilja testa att göra musik. Jag vill också jättegärna få lyssna, om du vågar låta mig göra det.

:-)

froken_lund@hotmail.com

Fru Choklad sa...

Fröken Lund: J det är verkligen härligt att göra musik själv!
Jo jag vågar nog låta dig lyssna :) så länken är straxt skickad. Hoppas att du vill ta dig tid att ge lite feedback!
(Förvänta dig drömsk instrumental musik. Låtar med sång kommer snart att finnas där, men jag måste fixa lite med sångpåläggen innan jag vill lägga ut dem på nätet.)

Fröken Lund sa...

Det var så himla skönt när jag nyss klickade på länken till din myspace och första låten satte igång direkt för den passade så väl in i detta nuet. Här sitter jag med laptoppen i sängen och nästan helt nedsläckt rum och så kommer den drömska musiken ut ur högtalarna. Jag tyckte det var hur bra som helst! Du verkar ju vara jättekreativ som både bakar, pysslar med växter och skapar musik. Ja, förutom att vara mamma och fru förstås. Jättehäftigt!

Fru Choklad sa...

Fröken Lund: Åh Vad glad jag blir över att du gillar min musik! Låtarna kommer så småning om att bytas ut så hälsa gärna på min My Space igen för mer musik från Bling!Kreativ?! Jo....törs jag säga att jag skriver också? :)

Fröken Lund sa...

Oj. Vad skriver du för något?

Fru Choklad sa...

Fröken Lund: Det ska bli en bok i ett ämne som är väl dokumenterat, men med en vinkling jag inte sett då jag sökt på nätet. Mer än så kan jag inte avslöja... ;)